Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 731 ggr
Sweetbebban
0

Tips Fiskar?

Hej! Jag behöver lite tips på fisk, INTE levandefödare!:) Jag har varit inne på Gurami nu ett bra tag men vill ha yngel så kanske tog mig lite vatten över huvudet? Men får väll se:) Dom enda kraven är att fisken ska vara ganska lättodlad och rätt så tålig. Invånare som den nya fisksorten måste kunna vara med är: 6 Guppy 3 Black molly 2 svärdbärare 30-40 neontetror 6 ottosar 3 Anistrusar Eventuellt lite rosentetror men det betor på hur fullt det blir med dom nya fiskarna:) Så kom med massa tips så är ni super snälla, behöver verkligen tips:) Tack så jätte mycket på förhand:)

Sweetbebban
0

Glömde säga att akvariet är på 220 liter:)

mio_AH
0

Om du vill ha en lättodlad Gurami så är det väl dvärgguramin men den är ju inte direkt "jätte" tålig. :)

Sweetbebban
0

Aa har läst att det ska vara enklast. Men den är lite för känslig för min smak:) Men tack endå, vad har du för fiskar?:)

mio_AH
0

haha ja de är ju lite känsliga, jag hade med en fundering på att skaffa dvärgguramin men säger samma sak som du att de är lite väl känsliga. 

Jag har har en väldig massa olika: olika mollys (både silver,black,gul, svartvita,gulsvarta), svärdärare, platys, Guppy, rödmunstera ( en av mina favoriter), kilfläckrasbora (också en favorit), svarta och vanliga neontetrer, koppartetror, ansistrus, pansarmalar (fläckiga, albino, leopard), regnbågshaj och mina 2 snäckätare Praktbotia och pakistanbotia.

Ja som du kanske märker så har jag ganska mycket fisk då mina blir övergamla och att jag vill inte köpa likadan fisk hela tiden. :)

Sweetbebban
0

Många olika:D Jag skulle ju kolla priset på pansarmalarna i djuraffären till dig men var inte i djuraffären då när jag sa, ber om ursäkt! Men ska dit idag så då kan jag kolla vad dom kostar:)

mio_AH
0

Ja juste, haha det hade jag också helt glömt bort att jag hade frågat dig om. :)

Sweetbebban
0

Haha, ja men jag gör det:) Men var det någon speciell sort jag kommer inte ihåg vad vi sa?:)

mio_AH
0

Nej de var väl de vanligaste typ Metallpansarmal, fläckig och albino. :)

Sweetbebban
0

Okej då kollar jag det:)

Sweetbebban
0

Så nu har jag kollat vad pansarmalarna kostar:) Alla kostade 45kr styck dom hade lite olika sorter:) Tyckte priset lät bra, men nu vet du i alla fall:D

mio_AH
0

Tack för att du kollade, då var det faktiskt lite billigare här för de kostar 39kr st. :)

Sweetbebban
0

Det är lugnt, kul att göra nån en tjänst:) Jaha okej då vet vi det:)