Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 2525 ggr
platy
0

Hoppade ut ur akvariet?!

Jag har en förbaskat jobbig Sewellia som jag egentligen inte borde ha i mitt akvarium, för den jagar andra fiskar, den jagar framför allt mina pansarmalar så att dom inte får äta och det konstiga är att den inte äter själv utan bara jagar bort dom.

Men nu ska jag komma till saken, min Sewellia jagade en utav mina pansarmalar av sorten Julii och då åkte min pansarmal upp till ytan som dem brukar göra men istället för att åka till ytan och sen ner så flög den ut ur akvariet! Jag satt  precis brevid eftersom att jag precis matat fiskarna vilket var väldigt tur. Den hade också riktig tur för att jag har en spegel brevid akvariet och under spegeln har jag ett fårskinn som har jätte mycket päls på så pansarmalen landede rakt i fluffet. Jag trodde den var död men jag tog den i handen och stoppade ner den igen. (håven var inte där så jag fick ta händerna för att det skulle tagit sån tid att hitta håven). Den såg ut att må bra men den är väldigt chockad!

Vad är det för fel med min Sewellia??? Varför beter den sig så och varför jagar den alla?

Sweetbebban
0

Du borde i alla fall omplacera den så fort som möjligt!!

iiichigo
0

Enligt zoopet bör du ha minst 4 stycken. Vet inte hur många du har, men vet att när vi fick adoptera en pansarmal så försökte den stimma med våra siamesiska algätare innan vi skaffade en flock till den. 

Det KAN ju vara så att den försöker stimma med dina pansarmalar och att de ogillar det? Samt att den är i behov av flock och därför är stressad?

Bara spekulationer från mig sida dock…

Hälsningar Astrid :)

lelli
0

Ja de ska vara flera.. De jag har simmar ofta och jagar varandra och leker. Skaffa fler eller omplaceras

platy
0

Jag har bara en Sewellia då dom på Bromma Zoo sa att dem kunde bråka väldigt mycket och till och med kunna ha död på varandra… Har sen kollat runt lite och då står det att dom vill ha en flock :( Har ju inte plats för ännu fler Sewellier…

Sweetbebban
0

Då borde du nog omplacera den om du inte kan skaffa fler tyvärr:/