Annons:
Etikettallmänt
Läst 801 ggr
Fiona23
1/18/18, 7:45 PM

Projekttåd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tänkte börja med en projekttråd med mitt 140l som jag påbörjade för ca 3v sedan, just nu bor det: • 6st Guppy hanar • 16st drottningrasboror Och några snäckor som vi försöker få bort… Hoppas att dethär blir intressant att läsa

Annons:
Lillyrod
1/18/18, 8:43 PM
#1

Så roligt. Mycket växter har du fått dit ser jag. Har du sand i högra hörnet?

Fiona23
1/19/18, 6:14 AM
#2

Jo det är sand i det ena hörnet :)

Draken
1/19/18, 7:30 AM
#3

OJ vad snyggt. Och massor med växter.

Sätter en fena här, detta vill jag följa :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
1/19/18, 7:32 AM
#4

Vad roligt att du har startat upp ett nytt kar :) Tänk på att Anubias, plantan med stora blad i mitten, ska fästas på t.ex. en rot eller en sten. Den ska inte vara planterad i bottensubstratet, som jag tror den är hos dig. Då kan den inte ta upp näring m.m. och så dör den tyvärr :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Fiona23
1/19/18, 12:25 PM
#5

#4 vi vet det, den ska sättas fast idag eller imorgon :)

Fiona23
1/19/18, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ena Rasboran ( fortfarande lite blek ) med en fotobombande Guppy, de är ju mission impossible att få en bild på krabaterna

Annons:
Torreador
1/19/18, 1:14 PM
#7

Ska bli spännande att följa 😀 Har du några planer för hörnet med sanden? Eller ska den vara som den är?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Fiona23
1/19/18, 1:48 PM
#8

#7 inte direkt, det är en rot och lite växter där just nu men inga planer just nu :)

Fiona23
1/21/18, 6:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag kom hem idag till mitt akvarie och ena rasboran ser lite tjock ut så började fundera om vi ska få små fiskbebisar till vårat akvarium?

Fiona23
1/21/18, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och en annan ser ut att ha vita prick eller någon slags av pigmentfläckar, läste att man kan lägga i salt för att de andra inte skulle bli smittade, och ser inte att fläckarna ”sticker ut” från själva fisken någon som vet?

Lillyrod
1/21/18, 6:57 PM
#11

Man ska inte ha salt i akvariet. Det är inte bra om det inte gäller att man ska behandla t ex svamp.

Den fläcken tror jag inte är allvarlig men håll koll så det inte är ett sår. 

Rasboran över kan visst ha rom men det är väldigt sällan det blir något i ett sällskapskar. Oftast äter de själva upp rommen. Hon kan också bara vara mätt och go 😃

Fiona23
1/21/18, 7:03 PM
#12

Jag ska hålla koll på fläcken och se till om någon annan får de. kan också hända rasboran är mätt eller något, De fick igen mat igår pga ingen var hemma då så märkte det först idag så började fundera om de kunnde vara rom eller något

Fiona23
2/28/18, 11:10 AM
#13

Det var länge sedan jag skrev här, 140L går bra bara att några guppys gått bort, men nu har vi ett nytt projekt på G det är ett Juwel Rio 110 led, vi ska bara ha sand i och planen är Pandor, Platys och någon stimfisk, kanske Kerritetra eller något, och någon ciklid av något slag

Annons:
Fiona23
2/28/18, 11:28 AM
#14

I 140L har det flyttat in lite nya invånare: • två Agaziisi hanar ( då vi hittat 2 honor ska ena hanen och honan förhoppningsvis flytta till 110L) • 10 glödbandstetror, som var mammas val så de fick flytta in men de mår bra • 1 albino ancitrus • 3 helena snäckor som vi har letat efter såå länge

Draken
2/28/18, 11:31 AM
#15

Det är bra att du särar på ciklidparet, det kan bli bråk annars ;) Håll koll medans du väntar på det andra karet dock :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Fiona23
2/28/18, 11:34 AM
#16

Agaziisisarna går bra och de jagar knappt varandra, trodde de skulle vara mycket mera elaka mot varandra men hade väll tur och fick ett snällt par :) Har 110L här, håller på att fylla sand i det men det är typ ingen akvarieaffär här i närheten som har agaziisis, har försökt få dem att beställa in men de kommer ju aldrig

Upp till toppen
Annons: