Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 4824 ggr
Trissan
3/29/08, 7:00 PM

Guppy yngel som mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vad tycker ni om detta? Jag har hört många som har ett litet kar endast med Guppys som de odlar och sedan ger dem ynglena som mat till sina andra fiskar. Jag tycker dock att detta låter lite taskigt. Men vad tycker ni om detta? skriv och berätta …

laddar upp en bild på en av mina nyinköppta guppyhanar ..

Annons:
[Katteeen]
3/29/08, 7:15 PM
#1

Vet inte riktigt om det är så himla taskigt… Har man tex. inte plats för dem så måste man ju låta dem bli mat..  Det är ju bara naturligt….

Trissan
3/29/08, 7:27 PM
#2

aah, det förstår jag ju ;) men jag syftade på de som specifikt avlar på att par guppys och matar sina andra fiskar med dem.

jag håller med dej att det är helt naturligt. och jag har inget emot det. bara det inte går överstyr ;)

men vad tycker ni andra då ?

[Popcorni]
3/29/08, 7:37 PM
#3

#2 Jag tycker som Katten_. Fast jag vill tillägga att jag inte tycker det är okej att man bara avlar fram det för det ändamålet. Men alla fiskar behöver ju mat… Men tycker att man då kan väla mygglarver levande som döda. Det handlar nog mäst om att man tycker att guppysar är mera husdjur än vad mygglarver. men det är nog ändå lika brutalt om man säger så båda har ju känsel! Det är vad jag tycker. =)

Trissan
3/29/08, 7:44 PM
#4

jo, som du säger Popcorni, så tycker jag att det är brutalt om man avlar fram för det ändamålet.

usch, jag kommer inte ihåg vem det var som sa det men det var någon som sa typ såhär: "jo, jag har ju mitt 100 l akvarium + ett 30 l där jag odlar Guppy för att mata mina andra fiskar."

hmm, jag tycker ändå inte att det spelar så stor roll eftersom att Guppys föder ju yngel mäst hela tiden, och man kan ju inte "be dem att sluta" och när de fött sina yngel så äter de ju upp dem ändå. så varför inte fiska upp dem med hoven och ge dem till de andra fiskarna istället? hehe, jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta.

[Popcorni]
3/29/08, 8:35 PM
#5

#4 Jag har alldrig fått Guppy yngal, men jag vill ha;P

KerstinL
3/30/08, 12:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vi matar våran bladfisk med guppyyngel, men bara såna som är krokiga eller har nåt annat "handikapp".

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Annons:
Trissan
3/30/08, 12:06 AM
#7

#6 jo, men ni föder inte upp i det syftet att mata fiskar med Guppy yngel? ;)

vilken fin bild :D

men det e klart, blir det förmånga så, vad ska man göra med dem annars ;)

KerstinL
3/30/08, 12:19 AM
#8

Nä, vi föder inte upp fisk till att bli foder till andra fiskar.. det här är bara för att det är humanare att mata med dom än att ha ihjäl dom på annat sätt.. Bladfisken är supersnabb och man hinner knappt se när den tar sitt "byte", guppyn hinner aldrig fatta vad som händer..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Trissan
3/30/08, 1:09 AM
#9

#8 et låter iaf bra :)

[Popcorni]
3/30/08, 4:36 PM
#10

#8 ja det låter väldigt bra, det är också bra att ni bara tar dom fiskarna dom har handikapp.

Trissan
3/30/08, 4:42 PM
#11

men, om man "sparade" alla Guppy yngel, får man inte typ en hel pool av dem då?

:P

KerstinL
3/30/08, 4:44 PM
#12

Det kallas ju inte miljonfisk för intet.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[Popcorni]
3/30/08, 4:46 PM
#13

#11 Jo det kanske man skulle få XD Men inte jag inte, undrar om jag någonsin kommer att få Guppy yngel. Har gyppys, men dom har inte kommit på tanken att spara ynglerna åt mig. Dom har säkert en pakt mot mig och äter upp alla yngel för egen del. XD

Annons:
Trissan
3/30/08, 4:48 PM
#14

#13 du e inte snabb nog med att fånga upp dem ;)

[Popcorni]
3/30/08, 4:59 PM
#15

#14 jag hittar inge, det är det som är problemet, jag har fått upp Svärdbärare och platyyngel;P

Trissan
3/30/08, 5:01 PM
#16

jamen då sätter du honan i en yngelkasse när hon ser allt för tjock ut :P så trillar unglena ner i springan så har du ju alla sammlade där ;)

[Popcorni]
3/30/08, 5:09 PM
#17

Vad är det för slags yngel kasse? Har haft en som bara var en kasse med när runt, om du förstår vad jag menar.

[Liinda]
3/30/08, 9:23 PM
#18

jag ser inge problem med att mata fiskar med andra fiskar, endel stora fiskar behöver ju få levande mat. Eller vad man säger

Sloj-border
1/16/09, 11:23 PM
#19

ni som har Platy fiskar, vilken färg har ni alltså typ Platy röd eller Platy hawaii mm… vilken färg får lättast, snabbast yngel? :)

Upp till toppen
Annons: