Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1110 ggr
mio_AH
0

Går det?

Har börjat fundera på att köpa fjärilsciklider till mitt ena akvarie men sen läste jag på Zoopet att den vill ha ett ph på mellan 5.5-7 men jag har 7.2, kan jag ha dom ändå eller kommer dom inte trivas/bli sjuka? :)

CaptainBunchie
0

Fjärilsciklider ska ju tyvärr vara väldigt känsliga. :/

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Taggeman
0

Ja fjärilar är känsliga får lätt sjukdomar som bukvattensott, munsvamp, glosögon. Dom ska hög vatten temperatur för att må bra en 28 grader.

Kan va svåra på att äta, ska man skaffa dom här ska man nog ha dom i ett eget akvarium i början o se hur det går för några brukar bli sjuka nästan på en gång. Är dom inte vildfångade så klarar dom ph värdet.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

mio_AH
0

Okej.. Någon som vet någon annan sorts snäll ciklid liknande man kan ha i ett akvarie med tetror, malar och levandefödare? :)

Taggeman
0

Berätta hur många liter akvariet är på!

mio_AH
0

Ja det kanske kan vara bra det också. Det är på 222 liter har jag kommit fram till nu (de jag köpte det av sa att det var på 250liter). :)

Taggeman
1

Ett förslag är Boliviansk Fjärilsciklid som är mera tålig. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=193

mio_AH
0

finns den i blå också som den vanliga? :)

mio_AH
0

Detta är något hela annat men det kändes dumt att starta en ny tråd. 

Någon som vet vart man kan köpa blästersand? Har hört att jula ska ha men det finns tyvärr inte här omkring…

-Cissi-
0

Biltema ska ha blästersand men tror dock att den inte är säker att ha i akvarium längre.

Var bor du?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

mio_AH
0

Jag bor nere i Blekinge. Tror ni att Granngården/lantmännen kan ha?

-Cissi-
0

Tror inte granngården/lantmännen kan ha för man använder sanden till att blästra med dvs fixa till/slipa bort rostfläckar på tex bilar

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Taggeman
0

Biltema har sand under bygg. Ta den grovkorniga.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Murarverktyg/Sand-175422/

mio_AH
0

Finns det någon annanstans? för det närmaste biltema här runt är i kristianstad och det ät typ 6 mil dit… :)

-Cissi-
0

Jag har tyvärr bara hört att det finns på biltema och jula, det kanske går att beställa nånstans på nätet?