Bäver
Igår följde jag med min sambo till en älv för han skulle fiska. Tänkte passa på att plocka lite sten då från vattnet för jag planerar att ev bygga en land del i mitt 63L om jag kan bestämma mig någon gång för om jag ska ha killis eller eldbukar…
Sen från ingenstans så simmar en bäver förbi! Haha xD jag blev skiträdd och kastade stenarna och slängde på mig skorna och ville springa till bilen, medan sambon står och vevar och säger att det inte är någon fara… fick som jag ville iallafall så vi åkte hem… 3 stenar vart det iallafall xD
Edit: Misstolka inte, jag kastade inte stenarna på bävern! Jag kastade dom på marken ;P
Varför kastade du stenar? Hoppas inte någon träffade 😮
Vart var detta någonstanns? bävrar är fina djur 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha jag kastade självklart inte stenar på bävern! Det skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken :) av ren reflex så släppte jag stenarna som jag höll i för att sedan springa för livet :P haha men bävern var då ca 10 meter bort för han höll på att plocka virke :P
Bor i dalarna :)
#2 Läser man texten, kan det lätt tolkas så 😉
Ok 🙂
Jag satte mig och forskade lite om bävrar när jag kom hem (djur är mitt största intresse så jag vill kunna allt om alla djur ;P) och jag insåg då att nästa gång behöver jag inte springa för livet :/
#3 La till en liten edit :) vill helst inte att folk ska tro att jag kastar stenar på djur :O
#5 👍 Nej jag blev litesådär när jag läste det, att det kan ju inte stämma 😛
Typ samma hände mig bär jag plockade sten i en bäck i helgen, fast då var det en liten vattensork så jag blev inte rädd x)
-Rasmus 🌈
#7 det är kul att se djur ute i det vilda! Men när jag var liten så sa vuxna att bävern kunde bita sig fast i benen på människor så jag har fått för mig att dom är livsfarliga. Hade jag läst lite om bävrar innan jag såg en så hade jag nog inte blivit lika rädd xD
#4 Rolig filmsnutt men man skulle nästan så att säga skita på sig. Tänk att se den och gå bredvid för att filma gulliga lilla bävern och så den rusar emot en sådär. Klättra upp i ett träd hjälper inte för den fäller det bara och sen får man stryk av svansen.
#9 haha jag tror att man ska respektera djuren och lämna dom ifred och alltså inte gå efter dom med en kamera :P isf får man ju skylla sig själv om djuret blir irriterat xD
Kanske var inte din rädsla så obefogad 🙂… "Bäver dödade människa";
http://www.friatider.se/baver-dodade-manniska
Haha ja jag såg på aftonbladet att en man blivit attakerad :O