Blir det för trångt?
Hej, jag ska inom en snar framtid äntligen skaffa mig ett större akvarium, ett 180liters med bottenytan 41x100 cm. Just nu har jag några kuhliiålar och de är mina älsklingar ;) Så jag ska då köpa några fler så de blir minst tio st. Men jag är också sugen på att skaffa några fina pansarmalar, men misstänker att det kanske blir för trångt på botten med båda arterna? Har dessutom en Ancistrus som ska i också. Så är det någon som vet om det skulle kunna gå eller om det blir för mycket? :)
Nej det tycker jag inte. Det finns en tråd om kuhliiålar som skulle intressera dig ;) http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/519b9f61ce12c423c1000294-kuhliial-kar?discussions-3 Kuhliiålar är nattdjur och pansarmalar rör sig på dagen så tror jag inte det ska bli några problem. Självklart kan kuhliiålarna dyka upp på dagtid också men det är inte så vanligt.
Den tråden har jag allt kikat på några gånger ;) Men så bra, då kanske jag tar och skaffar pansarmalar också. Ålarna tar ju inte då stor plats. :) Tack för svaret!