Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 1481 ggr
mio_AH
0

Finns det?

Någon som vet om det finns någon bra djuraffär med billiga fiskar men som ändå har bra och friska fiskar? Gärna tips på affärer i Blekinge då jag bara vet om 2 som finns här men gärna affärer här runt om. Någon som annars vet en affär som har bra "kvalitet" på sina levadefödare då det är vääääldigt svårt att hitta tycker jag. :)

Fiskar som jag är ute efter mycket är: pansarmalar, ansistrus, levandefödare, eventuellt tetror. :)

[Jens]
0

Har du kollat in denna tråd? Kanske finns det tips om affärer i Blekinge i tråden.

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/4fef1c35d3b4fd5a20002bcb-djuraffarer-vi-har-besokt?bookmarks-1

Fridaaaa
0

Beror på vad man räknar till "billig".
Men vi har köpt på Kristiandstads zoologiska och är nöjda.
Även köpt från Nättrabys.Sådär nöjd.

Karlshamns zoologiska vågar jag inte svara på hur dem är nu.
Zooträffen i Sölvesborg har jag inte heller köpt fisk av men vet att dem har.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mio_AH
0

#1 tack fanns tyvärr bara en affär där som var nära men det är den jag redan handlar från.

#2 Finns det en i sölvesborg? Det är i karlshamns zoologiska jag handlar från nu och jag är ju visseligen nöjd för personalen är hur trevlig som helst och det har väldigt bra kvalite men därimot så är vissa fiskar hur dyra som helst. :)

Sweetbebban
0

Jag handlar nästan alltid i Kallinge, på aktiva zoo. Personalen är jätte trevlig och kunnig!:) Det är en man som har butiken med sin fru, men han är framförallt verkligen jätte duktig. Tycker priserna är okej, dom är alltid friska och fina. Så klart har dom dyra fiskar där med men tycker ändå dom har bra priser. Jag är jätte nöjd där, då dom alltid har ett jätte brett sortiment av allt både fiskar och växter:) Dom rekommenderar jag absolut:)

Fridaaaa
0

#3 Ja en liten zoo-affär 🙂

#4 Jag har bara varit in där men aldrig köpt fisk, men bra att de är bra, kanske jag köper där nästa gång 😃

mio_AH
0

#4 Jag har med fått den uppfattningen att den affären ska vara bra men du vet möjligtvis inte vad albino och fläckiga pansarmalar kostar? Det är typ det jag är mest ute efter nu:)

mio_AH
0

Ingen som vet om det finns privatpersoner som säljer fiskar här omkring? :)

Fridaaaa
0

#6 Du kan maila dem annars? 🙂

http://www.activazoo.se/

mio_AH
0

#6 Tack trodde faktiskt inte att man kunde det.😛

Sweetbebban
0

Ja de är faktiskt en väldigt bra affär:D Ja dom har i alla fall albino då jag ska handla en hona där om några dagar:) Tror dom kostade 160kr eller något sånt för könsmogna då, dom är ganska stora:p Dom brukar ha många olika pansarmalar där, antagligen har dom fläckiga med:) Vet tyvärr inte vad dom kostar men dom är väldigt fina i alla fall:)

mio_AH
0

#10 Ja det är ju många som säger att den är bra så jag får nog ta och åka dit någon dag. :) Har nu iallafall mejlat om en prislista fast vet inte om de ger ut en men får väl se…  #10 Du vet inget om de kan skicka en lista? :)

Sweetbebban
0

#11 Nej det vet jag faktiskt inte om dom skickar ut, men kanske det, man kan ju hoppas:) Jag är där titt som tätt och kollar in allt så jag har aldrig behov av en prislista hehhe:D Men eftersom jag inte köpt pansarmalar tidigare har jag aldrig kollat priset på dom, men ska ju ändå dit i veckan o handla lite växter hade jag tänkt och kanske en albino hona, får se:) Men i alla fall så kan jag kolla in vad pansarmalarna kostar åt dej om du vill?:) Vet att dom har panda-pansarmalar, dom är ju fläckiga, det är inget sådant du är ute efter?:)

Fridaaaa
0

#12 Vet du vad de tar för växterna? 🙂

Sweetbebban
0

Jodå:) Dom brukar ta mellan 45-59kr men oftast liggerr dom runt 50kr, så tycker det är okej faktiskt:)

Fridaaaa
0

#14 Ok lagom pris då 😃

mio_AH
0

#12 ja om du vill så får du gärna kolla vad de kostar:)

Sweetbebban
0

# ja det tycker jag med :D #16 japp det kan jag göra;)