Akvariebänk?
Har letat och letat efter något som skulle funka som akvariebänk för mig med begränsat utrymme och funnit dennahttp://www.furniturebox.se/sv/artiklar/inomhus/forvaring/skap-byraer/black-modulskap-svart.html vad tror ni? Akvariet är 112liter och måtten bredd 76cm djup 37cm
Om inte annat var det snyggt iaf, och måtten exakt för dig. Men är det inte lite riskabelt att köpa något som akvariebänk när du inte känt och tittat på det? Utifall den inte är så stabil som man önskar.
Det går alltid att bygga en inre ram för att förstärka skåp. Du tappar lite utrymme invändigt men det synns inte 😉
#1 Jo det är lite så jag känner men har tänkt på det som #2 säger
#2 Har du själv erfarenhet av att bygga inre ram? Funderar lite här
Jo jag har byggt ett helt skåp från grunden för ett 250L kar. Du behöver bara lägga reglar runt om på insidan som leder ner tyngden i golvet.
#5 Ah:) har haft funderingar över att bygga ett liknande det här men de blir nog svårt så får väl stärka upp detta.
Jo det är alltid lättare att förstäkra ett befintligt. Skåpet jag byggde gick på 1700kr allt som allt, Men då orkade det nog med ett 1000L kar om det skulle få plats. 😃
#7 Detta är ju rätt dyrt det med men det blir jävligt snyggt.
Yepp det blir nog super. Förstärkningarna kommer inte kosta mycket, det kommer nog inte behövas allt för mycket virke till det.
Vanlig 2tum4 regel kostar runt 10-20 kr metern liten beroende på vart man handlar och kvalité. Har byggt en soffa i reglar, mdf och ikea skåp, sjukt stabil sak. Så gör du som #5 säger är det inga bekymmer alls! Vilket låter sjukt smart!