Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1340 ggr
millan2000
0

Äpplen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina äpplen mår dåligt några stycken. Olik säger att dom luktar apa när dom dött. Mn jag tycker det luktar fast det är lite liv i dom? Men dom är tröga,stänger inte luckan direkt eller helt när jag petar. Hade vitaktigt slem i lilla karet,troligen mat som blivit kvar o möglat! Utan att jag märkt det. Små fragment måste det varit. Ser att två snäckor har sånt vitaktigt ludd/lem på sig?? Dör dom av det å? Kn inte begripa varför om skulle dö annars. Hade ner dom piggare i stora karet. Men räkorna i lilla karet verkar må bra,sägs inte dom vara känsligare än snäckor? Ville eg ha snäckorna med räkorna för att se till att dom får ha maten ifred..men nu matar jag när karet slocknar helt enkelt så oppas jag dom hinner ta för sig snäckisarna. Tråkigt nog både en lila o rosa favvofärgen :( o en gul. Tror resten är ok eller att dom hämtar sig. Det luktar inte i akvariet men om snäckorna o min hand när jag hållit dom. Dom ligger ju o vilar också men när dom dragit in sig ganska långt in i skalet är dom väl döda. Annars när dom ligger är ju luckan kant i kant med kanten på snäckan.

millan2000
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En frisk äppelkompott :)

[Jens]
0

Vuxna äppelsnäckor kan vara inaktiva i flera dagar och bara ligga men man kan ta upp dem och lukta på dem för att se om de lever eller inte. Luktar en äppelsnäcka illa eller att den har släppt lite från sitt skal så är den tyvärr död.