Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1945 ggr
mio_AH
0

Vad kan ha hänt?

Märker att mina räkor i ena akvariet dör en efter en, vad kan vara felet? :(

Märker även att i mitt andra akvarium går det många räkor med rom men en går runt med svarta rom och vissa med ljusa, betyder det att de med svart snart ska "yngla"? :)

wille_wille
0

Varför räkorna dör har jag inget svar på men rommen är ljus när den är ny/ung och dest mörkare den blir desto närmare till kläckning är det.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

mio_AH
1

#1 okej då är nog min ena nära då den är väldigt mörk :)

[Seaside]
0

Har du kollat vattenvärdena? Räkor är väldigt känsliga för förändringar i dessa - tydligen mer än fiskar är…

mio_AH
0

#3 Tyvärr så har jag ju inte det hemma nu, får inte hem det förrens på måndag:)

[Seaside]
0

#4 Ok. Om du har en djuraffär i närheten brukar de kunna ställa upp och kolla vattnet åt en, ifall du vill veta innan måndag…

MagArne
0

Vad har du för temperatur i akvarierna?
Vad är det för räkor som dör och är det samma sort i båda akvarierna?

Sleggyman
0

Om du använder kommunalt vatten så här på vårkanten så kan det komma med koppar i vattnet. Det slog ut alla räkor för en kompis för 2 veckor sedan

Taggeman
0

Har man kopparrör i huset får man spola ur vattnet en stund o inte använda varmvatten för det drar med sig mer av kopparn som finns i ledningarna.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

mio_AH
0

#6 det rumstemperatur (ca 24grader), men på kvällarna brukar det stiga någon grad.

Det är Körsbärsräkor och ja det är samma i båda akvarierna. :)

#7 Om det kommer i koppar i vattnet dör det en efter en som för mig eller brukar inte alla räkor dö på en gång? :)

Sleggyman
0

Det bror nog på hur mycket koppar som kommit med, men för min kompis så dog alla räkor över 3dagar. Han hade 17st + x antal räklingar.