pansarmalar
hej! jag tänkte köpa pansarmalar hur många ska man köpa samtidigt jag tänkte ha tio st men hur många ska man köpa åt gången? dom är ju stimfiskar så var osäker om hur många man skulle skaffa åt gången vill ju inte att dom ska känna sig ensamma
mvh Ida
Hur stort akvarium har du? Vad har du fler för fiskar?
För att svara på frågan så går det bra att börja med 5 och utöka med 5 senare. Men inte mindre åt gången :)
Men det gäller ju bara om 10 pansarmalar passar i akvariet, som Arne är ute efter att ta reda på (så jag låter bli).
Kan man ha pansarmalar med Scalarer? :S Är också intresserad i dem! :)
- Emil
Ja. Det är en fin kombination.
#4 Okej :D
- Emil
Men varför inte skaffa alla 10 på en gång? :S
Det är ett 660l med Ancistrus i. Ska skaffa fjärilciklider också om några veckor o kanske nån skalar
#7 Fjärilsciklider dör hur lätt som helst.. :/
- Emil
Jojo, men då kan du ta tio på en gång. Jag tänkte mig kanske 150 liter. Då är det snällare mot vattnet med 5 åt gången. Men i 660 liter kan du utan problem tillsätta 20 pansarmalar (det gjorde jag i 540).
#8 Beror nog på vad man får för exemplar.. Tyvärr är den ganska sönderodlad.. Men Boliviansk Fjärilsciklid är betydligt mycket tåligare generellt sett..
#11 Jag ska försöka med Fjärilar, igen. Fast, nu ska jag skaffa Bolivianska!
- Emil
#12 De har bolivianska fjärilar på Hornbach i Göteborg just nu. Var där i måndags och tittade.
#13 Jag bor i Borås, kan väl ta mig dit men, kommer att kosta mig en förmögenhet för allt.. :S
- Emil