Räksäker pump
Alltså, har räksäkrat med nylonstrumpa men det sätter igen pumpen direkt. Har en liten pump som följde med mitt 19 liters nano där filtret är öppet,dvs inget plasthölje runt. Det borde väl vara säkert för räkorna? Det är ju inte gjort för 54 liter men det blir ändå lite cirkulation. Åtminstone snäckorna är ju inte jättekänsliga men är räkorna det om inte pumpen är jätteeffektiv? Är newbie på räkor..
Pumpen på bilden är räksäker :) Praktiskt taget alla pumpar med blottat filter som denna är säkra.
Så kör på.
Jag har ett likadant som fungerar utmärkt till räkor😃
Fast mina räkor är lite dumma i huvudet så dom typ bygger bo i filtret🤔
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Bra. Hoppas bara den kan hålla igång 54 liter. Men det borde den väl. Det om kan hända är väl att den geggar igen fort? Så man får göra rent ofta. Då får jag ju ta akvarievatten o krama ur den i så inte balansen försvinner. Vill räkor ha nytt vatten ofta? Har för mig att jag läst att dom inte gillar vattenbyten ofta. Hur ofta ska man mata dom? Följde med crusttabs med annotera,är det lämpligt?ger ju snäckorna algtabletter o broccoli. Har 12 riliräkor,nya för dagen :)
Bakkant..inte vakant..
Här kan du läsa om räkor lite. http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&view=article&id=409
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Nu luras du allt lite :) Inte bygger de bo inte. De äter.
Ja, bygger och bygger men dom har flyttat in i filtret.
Neeej! Viktig föda,torkade blad!! Hur viktigt?!
Jag köpte mina i mellandagarna och dom har aldrig fått torkade blad men mår finfint ändå :)
Dock så uppskattar dom bruna, döda blad i mindre mängd.