Temperatur
Vilken temperatur ska det vara i vattnet (sötvatten)? Det är många som säger olika så man blir lite förvirrad. Vårat vatten är nu runt 27 grader. är det för mycket? Vi har inga fiskar i ännu men vilken temperatur klarar de flesta fiskarna?
Bero helt på vad ni ska ha för fisk i faktiskt tror jag. Menar om du köper en slöjstjärt och sen en annan fisk som kräver att de ska vara mellan 26-29grader. Då mår ju inte slöjstjärten bra för den vill bara ha max 25. Så jag skulle väl kanske säga starta på 25 grader.
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Det du har nu är helt ok temperatur. Som #2 skriver så är det beroende på vilka fiskar ni ska ha i karet.
Ett tips är att kolla på zoopet, under artbeskrivningar så finns det vilken temperatur fisken bör ha och hur stora de kan bli. Vilket jag tycker är bra med de artbeskrivningarna är att även svårighetsgraden på fisken finns med.
jag kör alla mina kar på ren rumstemperatur alltså cirka 22 grader förutom två kar som jag har värmare i som är inställda på 25 grader.
Som de ovan har skrivit så beror det på vilken fisk du ska ha.
Gå in här och sök på din fisk så står det massa info om den + vattentemperatur m.m.
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua