Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 4286 ggr
QALM
1

Elektrisk ål

Jag har just köpt ett 375 liters akvarium med Ciklider på Blocket. I karet fanns även en Darrål (elektrisk ål) ca 25cm. När jag kom hem läste jag att det blir aldeles för står för att bo kvar här. Finns det någon som kan ta hand om den?

farido13
0

du kan lägga ut den i blocket

[ErikP]1
3

Läs gärna annonsreglerna!

QALM
0

Jag hade inte tänkt sälja den bara höra om någon ville ha den…

farido13
0

men lägg ut den i blocket

plutopellis
0

Coolt! Vill se bild! :) tyvärr har jag bara 375 själv annars hade jag lätt tagit den :)

theraphosa
0

Wow! Vart bor du? Kan höra mig för, hade gärna tagit den men har för litet :(

plutopellis
0

Läste lite, de blir typ två meter långa så du bör fundera på att ge den till något liknande universeum eller så…

Kiyona
0

Om den blir å stor, vem skaffar sig den från första början då kan man ju fråga? Dem hade ju antagligen det karet du tänker köpa nu liksom. Jösses vilken planering. Hoppas du hittar någonstans att läman bort den där den kan trivas!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

xanna
1

…Kan du inte lägga upp en bild på den? Det vore ju helt otroligt om det verkligen är en darrål..

xanna
0

Har du tur så är det bara en liten söt öronål och inte en 2 meters dödsfälla som kan lamslå en häst. (Frågan är om det ens är lagligt att ge vidare ett sådant djur utan att verkligen informera om vad det innebär.)

theraphosa
0

Darrålar är inte svåra att få tag på och tyvärr så säljs de i brist på kunskap och offta utrymme. Så de kan mycke möjligt vara en men en bild hade vart kul :)

Kimji
0

Hur tusan flyttar man en sån?!

Jessiegirl1811
0

#12 undrar också det. 🤔

http://ask.fm/JessicaReips

Mantissa
3

med gummistövlar på?

niklassandgren
0

Tass

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)

IdaStranne
0

Biiiild😍😃

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

xanna
2

Vad jag läst, så måste man Ladda ur ålen!

Man retar den att gå stötar tills "batterierna" går ur. När darrålens elektriska organ är urladdade ska det till och med gå att till och med hålla i knivfisken med bara händerna.. Men vem chansar?!

QALM
1

Det var en darrål som jag tog med en vanlig hov. Men aktade mig för att ta i den =) Efter att jag flyttade honom till ett nytt kar matvägrade han och dog. Nu förstår jag varför det blev mindre o mindre fisk i mitt akvarium ;)

farido13
0

ja så det var han som åt alla

xanna
0

Kanske lika bra.. Helt omöjlig att ha om den når full storlek. Och livsfarlig.

TccT
0

En fisk som svälter ihjäl på så kort tid måste ha varit mager som sjutton från början