Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1281 ggr
sannapuppy
0

Prisvärt?

Någon som vet vad ett nytt jewel rio (vitt) 260 liter kostar nytt? Finns ett ute för 4500:- och det som medföljer är yttefilter, original pump och dippvärmare, lite rötter m.m Är det prisvärt?

MagArne
0

Tycker det låter dyrt. Vad är det för ytterfilter som följer med? Hur är skicket? Några repor i glaset?

CaptainBunchie
0

3 195 kr utan bänk, 4 600 kr med bänk kostar det nytt (PWSS).

Så nej, det är överpris.

Jag skulle inte köpa det över 2000-2500 kr med bänk, beroende på skick och vad som följer med.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Sweetbebban
0

Jag tycker med det låter dyrt, jag köpte mitt 220L för 2000kr då följde ytter pump, dopvärmare och två 3D bakgrunder med, allt var i fint skick även akvariumet. Det följde också med en jätte stror och fin bänk som var som ny, med luckor och skåp mm. Jag fick också med diverse inredning så som stor snygg rot stenar och mycket mer. Böcker fick jag också med och lite annat smått och gott. Så tror att jag gjorde ett kap, lycka till det gäller bara att orka vänta tills det perfekta karet dyker upp;)

Elenih
0

Detta fina (http://www.blocket.se/stockholm/Stockholms_finaste_akvarium_400L_46237310.htm?ca=11&w=1) är ute för 3500, så ja jag tycker det låter väldigt dyrt.

elenihadjipetrou.blogg.se

sannapuppy
0

Det som medföljer är : Akvariet och bänken då (11 månader gammalt, i nyskick, står tomt just för tillfället) T5 armatur (nya rör ca 1 månad) Yttefilter EHEIM proffetionell 3, 600 Original pump och filter Akvarieteknik bottensubstratet ECS ca 30 liter Doppvärmare, rötter, håv Känns det som en ide att ifrågasätt priset eller hade ni bara struntat i det och letat vidare eller vänta och se vad som händer?

MagArne
0

Det är ju ett ganska fint ytterfilter som följer med. Kostar ca 2300kr nytt. Bjud 3500kr för det och se om de nappar.

Vill man ha något så får man ibland betala lite också. Inte alltid saker slumpas bort för 2000kr.

Hell
0

#5 Jag har mailat och prutat på kar förut, ofta tror jag att säljaren ser vad de får in och hör av sig om de kan tänka sig att sänka. Fick ett fint möbelakvarium med eheim ytterfilter på det (det karet hade iof tio år på nacken) bara för att ingen annan hade varit intresserad då priset var högt.

Är det nytt filter och allt skulle jag göra som #6 säger, antingen nappar de och då kan du åka och titta på det och bestämma dig på plats, eller så svarar de inte och då är det bara att leta vidare. Men ett bra "kit" verkar det ju vara hur som.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Sweetbebban
0

Ja gör du så:) Om du lyckas pruta ned de till 3500 blir det ganska rimmligt skulle jag tro har kollat närmare nu och som #6 sagt så är det ett fint ytterfilter;) Lycka till!

niklassandgren
0

Om du får ner det till 3500 så tycker jag att det är bra.

Jag köpte mitt juwel rio 125 för 2500 med bänk och mitt 32 liters för 1400 kr (hehe lite dyrt för ett 32 liters men men).

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)