Nematoder?
Okej kanske låter dum nu men jag har fåt sånna där små små vita larver i mitt bebiskar, kommer inte på vad dem heter men nematoder är det enda som kommer upp i mitt huvud s tråden får heta så ;)
Vet att dessa är ofarliga. Men dem är inte snygga att ha i karet, Haft det förut och då försvann dem av sig själva. Vad kan jag göra? Var kom dem ifrån?
Bebiskaret är alldeles nystartat och tvättade inte av inredningen innan jag la i det, kan dem kommit därifrån?
Är dem farliga för snäckbebisarna?
Har nykläckta posthorn och äpplen samt posthorn ägg,<behöver jag oroa mig?
Jag hade någon vit mask i ett av mina akvarium förut, den åt fiskarna upp så testa o släppa i en fisk eller två ;) Dock så har jag ingen aning om vad masken kallas eller varifrån den kan ha kommit.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Dessa är bara som små vita streck, någon millimeter lång och är helt ofarlig för fiskar och akvariemiljön dock kan dem föröka sig fruktansvärt men i samma stund dog dem när dem var som flest som kringlade runt på rutan.
Bara dem inte är farliga för snäckbebisarna eller sprider sig vidare till dem andra karen.
Undrar mest var dem kommer ifrån. Dem kan ju inte bara komma fram utan vidare 🤔 Kan det vara så att dem har legat i dvala under 2-3år då jag hade såna sist och nu vaknat till liv när jag startat ett kar med samma filter som jag hade då? stenen är ju också från den tiden….tror jag. Annars är ju filtret det till 200%…hum. Ser inte fräscht ut med vita streck som kravlar på rutan -_-
känns ju som dem skulle kunna klara av att äta ägg eller hoppa på som en parasit på snäckbebisarna -_- eller?
En äldre länk om det här. http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/50ee9069d3b4fd5a630001bd-planeriernematoder
Här har du en variant. http://www.redbee.se/content.php/50-Problem-med-planarier-i-r%C3%A4kakvariumet
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Jag tror jag har sett sådana i mina småkar, men jag tror det är typ physa snäckor fast så bebbar. Jag mosar dom nu. Trött på physa snäckor.
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3