Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 563 ggr
Kiyona
0

Höja ph.

Startar tråden igen då den försvann ^^

Får ju säga att snäckskalen från gibbon kommer nog att funka ändå! Skulle skölja dem och märkte att attans kol flyter jue! :P

Så jag la ner snäckskalen i en skål och hovade upp allt kol som var där i. Fick röra om några gånger för att se till att allt kol var borttaget. Nu ligger där 2dl snäckskal i 200liters och ½dl ungefär i 48liters. Innan jag går ner i bädden ska jag preparera till snäckkaret och bebiskaret där jag har nykläckta snäcklingar som kommer behöva extra mineraler i sitt vatten med stabilt gh, kh och ph :)

Tänkte jag kollar ph imorgon för att se hur det ligger innan morgondagens vattenbye samt efter vattenbytet och dessutom kontroll checkar ph värdet i kranvattnet för att se hurpass snäckskalen höjer och stabiliserar ph :)

Får se om jag kommer kunna rekomendera denna påsen med 1kg för 33kr :) Hitills har det funkat bra allt sjönk ner och la sig på botten utan att damma. Väldigt lätt att rengöra och avlägsna kolet. Så förhoppningsvis bliur det en bra affär av det hela.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **