är det normalt?
Är det normalt att en räka lägger sig upp och ned och spelar död? Såg nämnligen att en av mina räkor var "döda" men sen 5 timmar senare så börjar den röra sig igen. :)
Jag vet inte riktigt, så höll mina på i påsen (påväg hem) och ett tag i karet, sedan kviknade dom till och verkade må jättebra men nästa morgon var alla döda :/
elenihadjipetrou.blogg.se
#1 Jag får hoppas att dom ej är döda imorgon men kan dom göra så om dom kommer in i ett nytt akvarie?
Har nämligen försökt mig på räkodling så de fick flytta till ett eget akvarie:)
#2 Tror faktiskt inte att dom ska spela döda, och speciellt inte länge.. dessutom så flyttade du bara dom från ett akvarie till ett annat (inte så att du var ute och åkte med dom så att dom blev stressade). Men ett tips kan väl vara att göra ett stort vattenbyte och fylla på med vatten från deras förra akvarium.
#3 Jag flyttade dom från ett av mina andra akvarium, Jag la dom i en påse med det gamla vattnet och sedan flyttade jag påsen till det akvariumet som de skulle va i och sen fyllde jag på med lite vatten i taget. Och sedan innan jag släppte i räkorna så har jag hatt i lite andra fiskar för att få igång bakteriekulturen.:)
Men det får väl bli ett vattenbyte nu sen får man se vad som händer. :)
#4 Det låter ju bra… Gör ett vattenbyte ändå tycker jag, har du i pump o doppvärmare? Har du kollat temperaturen?
#5 Ja jag har i både pump och doppvärmare, men doppvärmaren är ej på då jag gjort ett inlägg här innan och de flesta tyckte att jag skulle skippa den och köra på rumstempererat som hos mig är 24 grader. Men det är lite blandad temperatur men det är mellan 24-26 grader. :)
#6 Precis det även jag tänkte tipsa om ;) Då vet jag faktiskt inte, men gör ett vattenbyte på ca 30% och sedan får du nog bara vänta och hoppas på det bästa!