är bara lite nyfiken.. (akvarium)
Hejsan., jo jag är lite nyfiken på det här med akvarium och att bygga egna akvarium. Jag har haft fiskar men har inga för tillfället men är ändå lite smått nyfiken.
Har ni några bra länkar på hur man kan bygga lite egna akvarium elr har ni byggt egna så skicka gärna en bild/bilder på dom/den. skulle vara lite kul, ni kan gärna också få förklara vad ni använde för material osv.
Ni får väldigt gärna skicka bilder på andra akvarium också och berätta lite om vad för olika fiskar som bor där osv. så skicka in en massa bilder på era akvarium och berätta om dom :D tack snälla :)
Vilken storlek har du tänkt dig på akvariet?
Riktigt stora kan man ju bygga i t.ex. betong eller glasfiberinklädd trästomme. Typ 2000 liter.
ja asså det e inte så avvanserat jag har själv byggt ett 55 L om man vill kan man ju ha alu kanter vilket jag valde sedan i med glas skivor (skar till dom själv inte svårt) sedan silikona va inte häller så svårt gäller ju bara få det tätt så det kan ju vara bra att kolla det före man sätter i fisk mm ;) har dock ingen bild :(
#1 det spelar absolut ingen roll, vet inte om jag ska bygga en, är bara lite nyfiken på hur man gör och på hur andra har gjort :) men hade tänkt mig ett lagom stort :)
#2 min pappa är ju lite van med silikon och sånt eftersom att han är snickare, han vet hur man ska göra när det gäller såna saker så det är inga problem. Hade inte tänkt mig några värsting fiskar heller ^^ åh vad synd, hade vart kul att få se :/
viktigast r att siliconet är ättikahärdande glassilicon då det andra siliconet är giftigt för fiskarna finns billigt på jula
#4 åh okej
#6 åh vad fint! snyggt jobb :D
berätta hur du gjorde den och vad man behövde
Jag skulle låta en glasmästare skära till glasen o sen skälv slipa o limma ihop akvariet. Jag har ett på ca 700L som jag har limmat o det har jag haft i 20 år nu. 👍
Här en länk hur man sätter ihop ett helglas akvarium.
http://hem.passagen.se/maria_augustsson/page103.htm
Här mera att läsa om limmning o glastjocklek.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#7 tack :)