Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1810 ggr
Sleggyman
0

Katasrof

Jag steg upp nu på morgonen och gick ner och kolla på mitt saltkar som vanligt. Tänkte efter 2 sec nått är fel. Alla koraller är indragna fast lyset är igång och 2 sniglar ligger uppoch ner. Upp med lock och stoppar ner handen,,,,, Vattnet är ström förande. Efter lite efterfoskning så är det skiten till doppvärmare som fått tuppjuck och börjat strömföra vattnet.

Suck… jag får se hur mycket som överlever detta. Korallerna har jag liten förhoppning på, Men eremiterna och sniglarna verkar vara av tuffare virke.

Sara FE
0

Usch, vad otäckt. :( Hoppas att de flesta överlever ändå.

-Cissi-
0

Gud vad tråkigt :(

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

xanna
0

Jösses vad tråkigt. Är det en inbyggd doppvärmare?

Sleggyman
0

Yepp jag tänkte faktist att jag kanske skulle byta den från början.

xanna
0

Paketlösningarna är billiga, men det är i regel på bekostnad av något.

Sleggyman
0

Jo. jag har lärt mig den hårda vägen. 🤓

xanna
0

Det är inte lätt att stå mot. Designerna blir snyggare och karen är billigare än någonsin. Plug and play, när garantin gått ut så är akvariet uttjänat.

Sleggyman
0

Jag har beställt ny Ls pga det verkar som allt microliv har dött. Vattnet luktar gammalt fast jag gjort 50% vatten byte. Tur jag har mitt saltNano allt som överlevt fått flytta in i

Ninja
0

Fyyy vad trist… riktigt farligt också! Sabla tillverkare som gör undermåliga produkter för att kunna sälja billigare paket.. 😡

Sleggyman
5

Alla eremiter har klarat sig, korallerna som fortfarande var vid liv när jag flyttade dom ,verkar sakta repa sig & återfå färg. En liten tröst iallafall 🙂. Nu kommer jag stänga ner Jad 58L och gå igenom all teknik och byta "lågbudget" delarna innan jag startar upp det igen.