Haha! Galaxy-yngel!
Jag kom nyss på att de tre mellanstora yngel jag fick ifrån den första leken med kardinalfiskarna inte är kardinaler, utan galaxyrasboror!
Jag tyckte väl att de liknade mina gamla galaxybebisar, då de var prickiga. Men tänkte inte mer på den saken.
Men nu när min andra kull kardinalfiskar fått röda stjärtfenor och ett streck som zebrafiskar, så fick jag mig en funderare! Jag hade ju redan två galaxys i 25 liters karet som jag släppte ner äggen i från kardinalerna!
Så ja. Här sitter jag med tre hemodlade galaxyrasbora-bebisar! (Och har gjort nu i en månad, pinsamt nog). Man ser ju väldigt tydligt att det inte är kardinaler, menar jag. Haha.
Jag som är självutnämnd expert och grejer.
Haha! Grattis :)
Haha, vad kul! :)
Haha, asså du e bara för skön "Jag som är självutnämnd expert och grejer."
Ha ha! Känner igen det där. När jag för några år sedan flyttade över ett skumbo med kläckta läppgurami yngel till ett yngel akvarium följde det med tre neonregnbågsyngel eller ägg kanske de var från början. Det dröjde lång tid innan jag insåg att de där tre som simmade extra fort och såg lite konstiga ut inte var guramis. ;-)
Dynamitella, du har inga karadinalfiskar till salu perhaps? :)
Nej, men jag kommer ha ett 20-tal om någon månad :)
åh vad kul!! jag vill supergärna ha då när jag kommer hem :)
Jag puffar lite här, hur ser man skillnad på hane/hona? Har tio st hemma och bara för skoj skull tänkte jag testa när lönen kommer att börja mata upp och ta en kull. Tänkte köpa glaskulor som bottenmaterial eller vad rekommenderas?
Honorna är mindre färgglada och något rundare om magen :) Är de inte det så mata upp dem tills de blir tjocka. Artemia varje dag får dem verkligen på lekhumör.
Spelkulor går jättebra :) Se till att ha mycket växter till dem som de kan gömma sig bland och leka i. Mossa är extra roligt.
Skillnad mellan könen. Hane uppe och hona nere: http://i10.photobucket.com/albums/a123/aquarist/DanioMargaritatus.jpg
TACK! 😃
Ska mata ordentligt sen i slutet av månaden.. Kommer ge bebisarna nykläckt artemia tänkte jag 🙂 så får vi se om jag har tur eller inte, man måste ju testa en gång i alla fall 😛