Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1483 ggr
mio_AH
1

odling

Är neontertor lätta att få yngel av? Och är ynglerna lätta att föda upp?:)

Har läst mycket om dem men på vissa sidor så står det att de är svåra och vissa lätta, vilket gjort mig förvirrad..:)

Krille12
0

De är svåra att odla och ynglen tror jag är svåra att föda upp. Men det finns flera som har lyckats, och det kan vara ett kul projekt.

Medarbetare på Vetenskap.

[dynamitella]
0

Neontetror och kardinaltetrors ägg är mycket mycket ljuskänsliga :) Så första problemet blir att få dem att leka av sig ordentligt, och sen att hindra äggen från att få svamp.

Yngeln är svåra att föda upp om man jämför med levandefödare och liknande yngel. Men omöjligt är det inte.

Har du odlat något annat? :) Jag rekommenderar att du provar att odla exempelvis zebrafiskar före, så att du känner hur det är att odla romspridare.

mio_AH
0

#2 Jag har odlat zebrafiskar, leopard danio och koppartetra innan.

Är svarta neontetror lika svåra att odla?:)

[dynamitella]
0

Okej, vad bra. Då har du ju kött på benen :) Skillnaden här är väl i regel bara att de är svårare att få att faktiskt leka (de vill ha mörkt och surt vatten, nära svartvatten). Och sen då att täcka över äggen så fort det bara går och inte tjuvkika när det är ljust i rummet.

Nja. De är väl i regel de samma, men jag har sett fler odla dem än vanliga neontetror, så aningen lättare, möjligen.

mio_AH
0

#4 Okej tack man får väl försöka sig på dom när man är lite bättre på det, just nu har jag bara tagit de lätta jag har. 

Finns det någon tetra som inte är lätt men inte allt för svår att odla? Och som inte kostar allt för mycket heller.:)

[dynamitella]
0

Glödbandstetran ska vara en av de lättare arterna :) Inte så himla fin, men billig och trevlig.

Taggeman
0

Kejsartetra är en fisk man kan ha i ett eget akvarium och som ska va lättodlad googla på den.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=472

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅