Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 609 ggr
[Proppan91]
0

Snäckor istället för malar?

Jag ska snart starta upp mitt första kar och det är på 112l min fråga är kan ha snäckor istället för malar?

[Kamillah]
0

Absolut, posthorn är mycket effektiva :) Sandsnäckor är även bra att ha i sanden/gruset.

[Proppan91]
0

Åh vad bra:) krävs d mycket för att d ska klara sig bra?

Kiyona
1

Nej inte mycket alls. Dock ett kh på över 7 och ett ph helst mellan 7-8 för att skalet inte skall ta skada och frätas sönder. Annasr är dem otroligt tacksamma djur som sköter sitt jobb i akvariet mycket bra :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Proppan91]
0

Du menar ph va? Det ska nog ordnas:)

Kiyona
0

jag menar ett kh över 7 och ett Ph mellan 7-8 :)

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Proppan91]
0

Kh? Aldrig hört talas om

Kiyona
0

karbonat hårdheten :) Hur hårt vattnet är. Går att höja med vanligt bikarbonat typ någon liten smula upp till någon halvtesker eller en hel :) Höjer också ph men aldrig högre än 8.3 :)

**Mvh//Andrea **

[Proppan91]
0

Ah får kolla upp. Hårdheten på vattnet då

-Cissi-
0

Jag har sandsnäckor som jag säljer om du skulle vara intresserad när du startat upp ditt kar :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .