Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1389 ggr
Verticalvein
0

Bra pump?

Pumpen i mitt ena akvarium har gått sönder så nu letar jag efter en ny och hoppas att ni har något bra att rekommendera :)

Jag söker en liten räksäker och så tyst pump som möjligt.
Den ska sitta i ett 54l akvarium.

pluntan
0

Tjo!

Är också ute efter en tyst liten pump/innerfilter. Köpte en Fluval Nano, som installerades igår, och den låter. Lite surt, eftersom den andra fluval innerfiltret jag har är knäpptyst. Berätta gärna om du hittar något som är bra :)

Verticalvein
0

Tråkigt att den låter =/

Jag har hittat den här som jag funderar på

http://www.akvariumbutiken.se/filter_pumpar_4/innerfilter_12/aquael_fan_mini_plus_-_260_l_h_532.html

wille_wille
1

Jag har haft fan 1 och har fan 2 plus. Dom låter nästan ingenting bara man stänger av bubblet ;)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

pluntan
0

Sitter och tittar på den också. Läste om den på något forum att det den ska vara tyst.
Står att det ska vara justerbart utflöde, vilket jag tycker är super.
Blir nog att ta en vända till närmaste djuraffär snart och kolla om de har en sån hemma.

Köpte ett juwel akvarium med pump och doppvärmare först, men den pumpen blåste på tok för hårt för guramin och dessutom gjorde den oljud. Så haft otur två gånger nu :P Så har två sorter jag inte kan rekommendera.

Verticalvein
0

Då blir det nog en sån för mig  :D Super då blir fiskarna glada och jag med som slipper göra små vattenbyten varje dag :P

Verticalvein
0

Jag beställde en sån nu så nu väntar jag bara på att den ska komma hem :)

pluntan
0

Roligt! Hoppas den funkar bra sen. Vattenbyten varje dag är ju inte det optimala :)

Verticalvein
0

Ja det hoppas jag också :) leveranstiden var tyvärr 5-14 dagar =/ Men jag hoppas på att det bara tar 5 dagar så slipper jag hålla på med vattnet varje dag :P Byter iofs bara 2liter per dag men det spills en massa iaf :P

pluntan
0

Hehe det blir ju så ibland. Men usch va tråkigt det är att vänta på leverans. Jag har senaste gångerna beställt från guldfisken, har gått på två till tre arbetsdaga, men de hade inte den pumpen tyvärr.

theraphosa
0

Fluval är bäst tycker jag. Använder bara de

Verticalvein
0

#9 Ja man är otålig som ett litet barn när man väntar på något  :P
Jag hittade bara pumpen på akvariumbutiken.se och grand-prix.se men där var den väldigt mycket dyrare :P