Sjuka guppys
Har haft problem med mina guppys, de är enda fisken i akvariet som inte tycks må riktigt bra. Läste en artikel här om eventuell fenröta som någon skrev om. Funderar nu över om de kan ha drabbats av detta? Det börjar med att deras fenor ser bitna ut, har en svärdbärarhane som jag sett jaga de, så tror att det är han som tuggar på dem. Fenorna tappar färg och ser mer och mer äten ut. De blir bleka och "sjuka". Ser deprimerade ut och är i stilla läge. Ligger gärna i växterna eller gömmer sig vid pumpen. Som sagt, detta drabbar bara mina guppysar och inga andra. Någon som har någon idé på vad det kan vara?
ja fenröta kan det va om du ser nått vitt och luddigt på fenorna typ vet inte riktigt hur man ska förklara… men iaf jag tror själv även att det kan va stressen… att dom vet att denna dumma fisk finns nånstans nära dom stressar dom väldigt och det e därför jag tror att dom blir bleka
E hona låg nämligen i morse på botten helt viken i kroppen. Fick tyvärr ta bort henne och henne har han jagat mest :/ De andra gömmer sig och mår inte heller bra. Så nu måste svärdbärarna verkligen bort så vi får frid i akvariet.
ja jo han e ju "problemet" men jag tror nog mer på stressen än fen röta sedan kan självklart fen röta komma då han biter fenorna på dom men som sagt då bör du se den
Jag tror nog på stress och möjligtvis dåliga gener
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Ja, antar det. Svärdbärarhanen är garanterat problemet. Han vallar runt de stackarna hela tiden. Har gjort från den dagen jag fick hem honom. Tyvärr har 3 guppys fått sätta livet till…