Posthorn vit?
För klappt en vecka sedan fick jag hem mina första posthornsnäckor. En var lite blek och hade ett litet hål i skalet. Men den levde och efter 1 timme i karet börja alla röra sig. Men denna fick inget grepp om växterna eller glaset så den stanna på sandbottnen. Idag när jag kom hem efter skolan var den helt vit. Vid 6 så var den ute och vandra på bottnen men sedan kl 8 har den legat på samma ställe. (Tycker så synd om den) Eftersom vi har litelite mer järnhalt i vårt vatten använder jag lite Aqua safe vid vattenbyte. I samma kar går även några Körsbärsräkor och fyra guppyyngel. (Byter ca 2-3dl varje dag, karet ligger på 32l) Vad har hänt? Och är den sjuk elr död nu?
Såvitt jag vet, när dom dör så ligger dom stilla och blir sedan genomskinliga ( då är dom döda ), men exempelvis igår, hade jag fått en massa postisar, jag la dom i min kar och en såg död ut, rörde sig inte överhuvudtaget. Jag antar den fick något sorts chock eftersom jag såg den varandra sedan, kanske efter 20 min efter ha stått stilla utan att röra sig. Lukta på den, luktar den ruttet så är död.
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3
Den luktar som dem andra? Och den var på en växt i morse(!)
Troligen kan den ha chockats av omgivningen :)! Ge den lite tid :)
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3