Äntligen!
Ohhh grattis! Verkligen grattis !! Blir så avis !!! =)
Grattis ^^ det är svårt att få kort när dom lägger äggen oxå 👍
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#1 Haha, eran tid kommer nog också så småningom :D
#2 Ja, det är lite svårt :D
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
jag hade 6 st som la ägg hela tiden men jag lyckades aldrig med äggen :/ eller jo 1 gång men då kom dom inte i vatten tillräckligt tidigt :/
Åhh så fina bebbar ! 😍
Ska försöka ta bättre bild på äppelsnäckbebisarna.
#5 #6 Grattis ^^ det ser ut som du får massa roliga färger :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Hopplöst. det blir bara vita prickar. Får vänta lite tills de blir större.
#12 Du har väll många gula? vet du om dom är renodlade? annars kan det ju vara så att många blir vita?
Äppelsnäckor är så himla fina. Bra synd att de blev förbjudna…
Det går att få tag i dem fortfarande om man så vill. Jag var t ex till en akvariebutik i förra veckan och såg äppelsnäckor till salu och jag frågade hur det kommer sig att de hade några kvar och då sa ägaren att man får ha kvar sina tills man säljer dem. Mina fick jag tag av en kompis och det viktigaste är ju att inte hälla ut äggen i avloppet eller slänga ut dem i naturen.
Så här står det på jordbruksverkets hemsida:
Vad gör jag med
Pomacea
som jag redan har hemma i mitt akvarium?
De snäckor som en privatperson redan har i sitt akvarium behöver inte destrueras, du kan ha dem kvar tills de självdör, men snäckorna (vare sig ägg, småsnäckor eller vuxna individer) får absolut inte komma ut i miljön. Du får alltså inte hälla ut vatten med ägg eller levande snäckor i avloppet eller direkt ut i naturen.
#16 Jag har noterat samma sak i en del djuraffärer. Tyvärr accepterar inte vår mal äppelsnäckor. Lånade in en över ett par dagar som extra städhjälp. Men malen blev tokirriterad och ville inte veta av snäckan utan knuffade bort den med stjärtfenan. Bestämt rackare 😉
Okej, mina ancistrus-malar suger lite på skalet på snäckorna och jag har ottosar som gör likadant. De fungerar bra ihop.
#8 Ja se där ja! :) Vilka små pluppar på glaset! 🙂
#9 Åh, tack så mycket! :D
#11 Ja det ska bli jättekul att se vad det blir för något! De rejsar runt som vettvillingar i där! Ska flytta över de till ett HELT eget akvarium senare! 😃
Nu upptäckte min pojkvän ännu en kokong på glaset - så nu när den första 'kullen' har kläckts så inväntar vi flera!
Spännande 🙂
#20 så kul!! Grattis!
#21 Tack! Har nyss släppt ut de nykläckta små snäcklingarna i 20 liters akvariet - och på fredag så hämtar jag hem ett 54 liters som jag ska ha till de små! 🙂