Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1311 ggr
Kiyona
0

Växt hjälp!

Hejsan!

Köpte lite växter när jag var i stockholm. Den ena plantan såldes under namnet anubias afrikans mix. Vad kan detta vara för växt? Vill ha lite info på den så jag vet mer vad det kan vara för något. Någon som har info på denna växt och det riktiga namnet?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

putt

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

xanna
0

Du råkar inte ha en bild på den? 🙂

Kiyona
0

Kan fixa en bild imorgon karet är slälckt nu och ska ner i bädden nu och sova. Men imorgon kan jag fixa det :)

**Mvh//Andrea **

Luddeg
0

Min erfarenhet är att det kan vara "vanlig" Anubias barteri eller någon annan sort beroende på vad man har tillgång till. Är dock inte säker på det.

www.shrimpshop.se/forum

Kiyona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Anubias bateri är väl dem vanliga man brukar se med mörka blad som inte växer särskilt högt? Eller rättare sagt jag vet vad anubias bateri är för något men denna ser inte ut som den och är ljusare, växer högre och sträcker sina stjälkar som blir ganska långa rakt upp och inte åt sidan som jag uppfattat att anubias bateri gör. Men har tagit en bild så ta en titt!

Kom med en gammal snäcka också xD

**Mvh//Andrea **

Gurky
0

Det är Anubias barteri var. angustifolia. http://www.tropica.com/en/plants/plantdescription.aspx?pid=101C

Kiyona
0

Aha tack! Bateri kommer i olika varianter då. Jag menade anubias bateri var. nana eller kanske den heter enbart anubias var. nana aja då vet jag iallafall vad det är för något 😃

**Mvh//Andrea **