Sandsnäckor
Mitt stora kar börjar blir lite fullt och undrar hur stora behöver dom vara för att klara av en flytt till nytt hem med posten?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Putt :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Antal/pris + frakt?
Nu har du inte fått svar men jag är väldigt intresserad av ett gäng. :P
Samma här :) vilka färger?
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3
Först och främst vill jag ju ha ett svar på ungefär hur stora dom borde vara och vill helst vänta med att skicka tills det är lite varmare så jag slipper köpa heat pack
Färger är jag dålig på men bli att ta kort senare på dom :)
Jag skickar när de är ca 0,8cm tidigast.
Om det är så att Cissi inte kan skicka just nu så har jag också till salu. (har heatpacks) Bara dra iväg ett PM. Har även blå och bruna posthorn.
Kamillah: Tack :) Då har jag nått att gå efter :)
Hur packar du dina när du använder heatpacks? Har aldrig skickat snäckor tidigare men läst hur man ska göra, kan tänka mej att eventuellt skicka med heatpacks om jag hittar billiga.
Jag skickar i snusdosa (väl urtvättad), drar in i några lager tidningspapper och virar in heatpacket i lite papper, sedan lägger jag de "på" varandra i paketet och stänger igen.
Billigaste hetpacken finns på coolstuff för 8kr/st. Finns att köpa 20st för 100kr också, där har jag köpt mina ifrån.
Tack så mycket :) Ska ta mej en funderare på hur jag gör, och slänger troligtvis upp en annons senare :) Och kontaktar #3 och #4 innan så ni får förtur :)
Kolla denna länk så får du ett hum om hur heatpack fungerar
http://www.shrimpzone.com/?page_id=166
#11 Jag har läst tidigare vad Janne har skrivit men man packar ju snäckor och räkor på lite olika sätt :P
Var mest den isolerade lådan och heatpacken jag tänkte på.
De borde väl vara samma för räkor och snäckor?
Är väldigt intresseraad att köpa posthorn av dig @kamillah! skickar pm sen
// Niklas Sandgren
125 l växtkar
35 l blandat :)
#13 Ah :) då förstår jag
Hildegrim och Dustmonkey nu har jag ett gäng jag kan sälja till er om ni fortfarande är intresserade :) dom ser ut som på bilden nedan, det finns mest av dom "randiga" och tänkte mej 2kr st plus porto.
PM:a om ni är intresserade :)
Om andra är intresserade får ni vänta på att jag sätter ut en annons! :)
Putt :) har inte hört nått av Hildegrim och Dustmonkey än
Jag skulle vilja ha sandsnäckor tror jag. Har startat igång 90 liters förra veckan med sand och lite smått grus i. Har läst att det ska vara bra för växterna med snäckor när man har sand. Stämmer det?
Har ingen typ av algätare eller städare där i så har funderat lite på om inte snäckor skulle bli bra, vad tror du? Är du nöjd med dina och skulle kunna rekommendera det?
Jag är lite osäker på det där med snäckor har aldrig haft såna utom de man råkat fått med från växter, och de har fått klara sig själva. Men det kanske alla snäckor gör.
Hoppas du kan puffa mig i rätt riktning :)
Tror jag gör en säljtråd om en stund så kan du skriva i den om du är intresserad pluntan :)
Det är bra för rötterna på växterna när man har sandsnäckor för dom luckrar upp sanden så den inte blir så kompakt och växterna får lättare att ta sej fram med rötterna, min vallis mår bra och skickar ut skott hela tiden :P vilket jag inte fått innan sandsnäckorna.
Vet inte om dom gör nån markvärd skillnad mot algerna faktiskt så skulle nog rekommendera nån algätare, men det kanske funkar bra utan :)
Jag matar inte mina sandsnäckor med nått egentligen dom har ätit det som funnits i akvariet och rester från malarnas mat.
Hoppas att nått varit till hjälp :)
:) klart det har. Jag hoppas på att klara mig utan algätare, tycker det ser ut att vara nog med fisk som det är. Tror att snäckor kanske kan vara en bra städare till annat iaf, så får jag ta hand om de alger som blir.
#20 Det finns ju snäckor som i huvudsak äter alger, om jag inte är helt felinformerad så städar neritinasnäckor och posthorn bort alger rätt duktigt.
:) Ja mina snäckor är ju överallt och putsar och har sej :P mitt på dan fast dom är natt djur, mina kuliålar är ju oxå och simmar runt på dan fast dom är natt djur med :P det är nog nått fel på mina fiskar XD
Det måste väl bara vara ett tecken på att de trivs och inte är rädda för något, så skulle jag välja att se det iaf :)
Jag funderar på om jag inte skulle ha posthorn i det ena karet och sandsnäckor i det andar. Vore nog bästa lösningen, och ifall det inte räcker skaffa några ottosar. Har du posthorn kvar?
Jepp :) posthorn finns kvar jag kan samfrakta dom om du vill ha av båda sorterna :) har en sälj tråd uppe nu för sandsnäckorna.
Japp, har funderat över det i två veckor för länge nu! Lika bra att köra på istället :) Skickar ett pm.