Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1150 ggr
farido13
0

Överlevare

jag har sett att nån i iFokus har ett inlägg på överlevare och jag vill höra på era historier på fiskar som har överlevt jag kan berätta en historia och den var mycket sorgligt förut innan jag bodde här hade jag guld barber alltså 6-8st då hade jag dom i 2år sen började vissa dö på ålder och då var jag 6år och då hade jag bara en överlevare kvar och han var ensam och djuraffären stängdes ner vet inte varför men han var ensam tills jag var 11år och då dog han av åldern och jag visste inte vart akvarielagret var eller om den fanns samma sak med bromma zoo och det var så min guldbarb fick döpas till kämpis fast jag var liten då jag kom på namnet och en en gång så minns jag honom och kommer aldrig glömma honom

-Cissi-
0

Du tänker inte på min gamla tråd?

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/4d7135eab9cb46222704d96e-overlevare?participating-20

Kan ju skriva i den isf att starta en ny :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

farido13
1

ja men vissa säger att den är för gammal och blir sur då ibland det är därför

[dynamitella]
2

Det fungerar på ett visst sätt :)

Om ingen längre är medlem i tråden som skapades för x antal år sen, eller om man bara vill säga något "för sakens skull" så är det bäst att inte röra om i gamla trådar.

Men om tråden är mindre än ett år gammal och något kan vinnas på det hela, exempelvis genom att fortsätta lägga upp bilder eller information i gamla BRA trådar, så är det fritt fram :)

Så att skriva "DU ÄR DUM FÖR DU HAR EN Guldfisk I SKÅL" i en gammal tråd är helt uppåt väggarna, men att säga "Jag vet att denna tråden är gammal, men tänkte att vi kunde starta upp den igen för att ……." är helt ok.

-Cissi-
0

#2 Det beror lite på trådens innehåll oxå, dynamitella förklarar det på ett bra sätt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

xanna
0

När jag sköljde en av akvariepumparna igår, så fann jag 2 små platyyngel i filtermassan. Jag sköljde igenom filtret i en bägare. Där visade det sig att det inte bara var 2, utan 4 små yngel som simmat in och fastnat i pumpen.

Nu kändes lite grymt om jag skulle hälla tillbaka dem till deras sedvanliga kar, eftersom jag har en fisk som plockar alla yngel där. Så jag rankar dem till överlevare och låter dem bo i paludariumet tills vidare.

(Än så länge verkar deras obehgagliga utflykt skonat dem från skador.)

farido13
0

bra historia xanna men ok dynamitella och -cissi- men kan vi ha den här snälla för jag vill verkligen🙂.

-Cissi-
2

Vad är poängen att göra en exakt likadan tråd som jag gjorde för nått år sedan och har puttat upp nån gång? när det är en tråd som går att fortsätta skriva i utan att det blir konstigt.

Det känns som att du har snott min idé..

farido13
0

förlåt -Cissi-😕 det var inte meningen.