Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 1498 ggr
Susanna_w
0

Ni som har koll på Dvärggurami

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har bra koll på dvärgguramis. Har en liten tanke på om mina dvärgar inte skulle må bättre av om jag enbart fyllde 50-70% av akvariet istället för att ha det som jag har det nu? Jag är ganska säker på at dom trivs, men har en känsla att om det blir lägre så trivs dom bättre?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

MagArne
0

Jag misstänker att du kommer få en ful kalkrand på glaset där vattennivån är om du sänker.

Susanna_w
0

Ja det lär jag definitivt få men det är lite skitesamma, finns fina rakblad också 😃 Min tanke är vad som passar mina firrar och en kalkrand tror jag inte skulle störa mig direkt mycket faktiskt.

_

-Cissi-
0

Jag skulle nog inte sänkt vatten nivån men skulle nog skaffat lite mer flytväxter :) och kanske lite mer vanliga växter :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Susanna_w
0

Njae flytväxterna kommer ju bli mer så småningom, det är andmat vi pratar om här ;) Det växer ju groteskt. Och växter kommer, har nyligen beställt av en här på iFokus som förhoppningsvis skickar växterna denna vecka. Längst fram är det 3 små bebisväxter också som kommer växa till sig, dock växer dom långsamt. Så sånt har jag allt koll på och åtgärdar.

_

MagArne
0

Fördelen med höga akvarium är ju att utbudet av högre växter blir större. Många växter blir ju betydligt högre än 30cm.

Jag tycker höga akvarium är snyggt så jag hade inte sänkt vattennivån men som -Cissi- skriver planterat mer växter.

-Cissi-
0

Det tror jag blir bra :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Susanna_w
0

Ja mer växter kommer som sagt och det blir sånna som blir höga, väntar ju också på att cabomban ska växa sig till vattenytan som går att se på bilden. Ja men vad bra då då låter jag det var som det är, då det faller mig bäst i smaken också och om firrarna mår lika bra hur som så är ingen gladare än mig ;)

_