Dvärggurama ala 60l.
Har ju guppyhonor i mitt 6-kantiga 60 liters som jag tänkt att föra över till 105l. Mina funderingar är då att skaffa Dvärggurami då dom har tagit mitt intresse och har varit det ett bra tag, min oro är då om simytan blir för liten i och med att akvariet är 6 - kantigt som sagt.
Tack för svar och glad påsk på er alla!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Jag har ett par Dvärggurami i ett 54L, visserligen fyrkantigt men mindre än ditt. Det är inga som helst problem med simyta. (mått 30x30x60)
Å vad bra, ja 42 är det på bredden
_
Införskaffade ett par och hanen har redan gjort skumbo :)
_
Om du får bebisar vill du nog flytta de små till ett annat akvarium eller sälja. Dvärgguramis är väldigt snälla för att vara guramis men i ett så litet kar skulle inte jag våga ha fler än en hanne i alla fall. :)
Haha nej du, jag vill bara ha ett par i mitt akvarium, tycker det räcker och är väldigt fint och mer personligt på något vis med endast dessa 2 guramis. Skulle dom få bebisar har jag ett yngelkar och skulle sälja bebbarna när det var dax för dom att flytta.
_
jätte coola skulle vilja ha såna men blir för mycket och i djurknuten i Ekerö centrum har dom en sån hane med massa honor och andra som dom på bilden men blå röda är skillnaden.