Könsbestämma fjärilsciklider?
alltså på bilden så ser det ut som att en av dom har längre rygg fen sträck än den andra men jag tror att det är ett par men skyll inte på mig om jag har fel
Hanar har längre "spröt" där fenan är svart, och honorna blir röda om buken. Svårt att se på bilden då dom är så bleka, men jag tror mig skymta en hane och en hona, om inte ljuset luras.
Karet har precis släckts så kan inte ta några nya bilder förens imorn. Men båda har lika stora ryggfenor tycker jag och ser ingen nämndvärd röd mage
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag tycker det ser ut som två hannar!
Eller så är dem bara alldeles för bleka för att se någon skillnad :)
Medarbetare på Pokémon Ifokus
Ska försöka ta bättre bilder när jag kommer hem så man ser fenorna bättre :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jepp ser ut som två hanar :)
Medarbetare på Pokémon Ifokus
Tusan då :P nu får jag försöka hitta en flicka och lämna den ena killen nån stans
jo nu syns det tydligare, två grabbar
#9, ring till affären där du köpte dem och säg att du råkade få med en hane för mkt och fråga om du kan komma och byta den till en hona🙂.
Jag såg ingen tydlig hona där jag köpte dom och det var bara 2 kvar efter jag köpte mina men ska kolla med 2 andra affärer om dom skulle vilja byta en hane mot en hona