Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 811 ggr
CaptainBunchie
2

Blivit med räkor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN har jag blivit med räkor! :')

Karet har varit igång sen 21 Jan.

Har gått och väntat så länge för att vi skulle resa till spanien, och vi kunde inte skaffa räkorna förrens efter då de behövs ses till lite extra.
Men nu blev det ingen resa.

Tyvärr så visade det sig att uppfödaren jag tänkt köpa av inte hade några. Men vi visste att djuraffären hade några, men inte hur många, och att det antagligen skulle bli dyrt.

Men idag så åkte vi förbi och kikade, några stora och en del pluttesmå räkor hade de av White Pearl. Prislapp hade de inte, och inte visste gubben vad räkorna hette heller. White Pearl sa jag, liksom den andra personalen i affären. De kollade upp det i datorn men de hittade inget, så de tog samma pris som var för körsbären. 39kr styck och 99 för 3st. Plötsligt säger mamma "haha, vad tar ni för 10 stycken då?", "tjaa, vi kan väl säga en 270kr" fick vi som svar. Va?! Ibland är det bra att vara stammisar. Det blev billigare än vad det skulle blivit om jag skickat efter. Dessutom råkade vi få några extraräkor, då de var otroligt svårräknade. Inte nog med det råkade jag gräva fram en liten rot, som vi fick på köpet.

Det fick också följa med en (vad jag/vi tror är) en mosaikguramihona.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Seaside]
0

Tråkigt att det inte blev någon utlandsresa - men kul med dina räkfynd. Den färgen är läcker och känns annorlunda? (Jag är inte alls insatt i räkvärlden =)

CaptainBunchie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annorlunda vet jag inte om det är direkt, skulle inte tro det. Men verkar inte vara världens lättaste att få tag på heller.

Första räkorna för mig är det, så de ska inte vara så svåra. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Seaside]
0

Roligt att pröva något nytt! Har spanat lite på räkor och krabbor, men håller mig -än så länge- enbart till fiskar 🙂
Snygg grusfärg mot räkorna förresten!