Låter det bra?
Hej! Jag ska skaffa ett 600l:) jag tänkte ha SA tema på det jag har haft lite funderingar vilka fiskar som passar men jag tror jag har bestämt mig nu:) Två Diskus Tre Ancistrus ca: 10 rödmunstetror Två fjärilsciklider Tror ni dom funkar ihop? Blir det lagom med fisk eller kan jag ha mer?( Är väldigt noga med att Det inte blir över befolkat haha) PS jag vet att Diskus är en svår fisk att hålla, ska läsa på noga Innan jag skaffar dom;)
det passar utmärkt.
Om det är på 600L kan du allt ha mer fisk
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Skulle vilja påstå att du kan ha bra mycket mer fisk.
Köp ett 50-tal rödmunstetror så du får ett ordentligt sim. Det kommer bli riktigt läckert i ett så stort akvarium.
Jag hade 12 stora skalarer, 3 Ancistrus, 2 fjärilsciklider och 40 vinkeltetror i ett 720 liters och det var inga problem alls. Nån tetra kanske skalarerna klippte men betydligt färre än jag trodde.
Men ska du odla seriöst på dina Diskus så bör dem gå för sig själva så inte äggen blir uppätna av andra fiskar.
Bild på mitt 720 liters
Grattis till ett så stort akvarium!
Vill bara tipsa dig om att rödmunstetra är otroligt vackra tetror och om du har öppna hål på täckglaset så se till att täppa till dem för de har en tendens att vara aktiva i akvariet och det kan hända att de hoppar ur det också! Sedan framkommer det inte på något ställe att de verkligen gillar att simma och jag skulle tycka att det krävs minst 150 cm på längden för att de ska må bäst av att vara i ett akvarium men har du 600 liters akvarium så är det ingen fara alls med det =)
Lycka till !
tack för era svar:) är det nån risk att Diskus fiskarna äter av tetrorna? Om ni har något tips på nån fisk så skriv gärna:):):) 5# tack!!
Har sett ett akvarium på blocket på 660l så ska ringa o fråga om vi får komma o titta på det imorgon:)
Har betalt det nu o ska hämta det om två veckor!!!:)
Kul med ett sånt stort, min dröm är ju ett MINST 720 liters.. :) det enda jag vet nu är att jag ska ha en stoor mal.