asså du ser väldigt enkelt det… den är absolut inte som dom andra… ryggen kan se väldigt olika ut ofta som en båge mer sedan finns det dom som nästan är "s" formade i ryggen…

men gå in på google och sök "krokig guppy" första bilden där så ser du hur det inte ska se ut
du måste själv iaktta och lära dig din stams bra och dåliga egenskaper. Efter ett några generationer har du koll. Generellt är det inget större problem då du förhoppningsvis får massor av yngel och kan gallra bort tex 25% av en kull utan problem.
#1 jo, men det är så svårt o föreställa sig när man inte vet vad man ska förvänta sig :)
#2 ush! jisses va böjd stackare. då vet jag i alla fall att ingen utav mina vuxna Guppy är krokiga, trots att de är ifrån djuraffär. De lever o mår fint än så länge o fått 26 yngel. Det är inget som kommer med tiden, eller?
det kan komma med tiden… det kan även bli en skada i magen som gör att dom blir så… men dom ska ju inte avlas på… utan gärna avlivas om dom inte blir bättre jag har ett yngel här hemma med krokig rygg… ska se om hon blir bättre blir hon inte det så får hon leva vidare i himmelen…
susanna_w har rätt :)
oj vad svårt tycker jag iaf… men nej jag tror inte det… det kan du isf se efter födsel :)
Kolla på ryggraden och jämför med #1 bild
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
nej självklart vill man inte ha sånt isf…
När jag har fått missbildade yngel så har man sett att ryggraden inte är helt rak.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
jag har ett yngel hemma som har lite defekt rygg jag har inte tänkt att avla på henne och jag väntar just nu på att hon ska växa till sig blir hon bättre sedan får hon leva men om hon ser lika dan ut mår nog hon bättre av att gå vidare
#14 Om fisken är krokig så är även ryggraden sned.
Jag tycker inte att det är nått fel på din hona, lite svagt lutande rygg mot skärtfenan men det beror nog på att fenan är stor.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag bedömer honan som passande för avel :) Inget allvarligt fel på hennes rygg.
Om hanen däremot vore krokig kan hon säkert hjälpa till att föra vidare det. Så se till att bara ha rakryggade, stiliga hanar, så blir det bra.
okej, vad skönt! nu blev jag glad :-) killarna är raka o fina, det var hon som stack ut så mycket o då blev jag orolig. de guppysarna måste jag haft väldigt tur med, de är köpta ifrån grizzly zoo i uppsala. just den veckan hade de fina fiskar, häromdagen gick jag in o kikade igen men då var det bara fula, bleka, krokna stackare.