Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 877 ggr
farido13
0

fisk art?

hej jag undrar bara om att det är så att jag har en fisk som jag inte nu vet vad den är och i många djur affärer så säljer dom wagtail platy som liknar exakt som min fast min är större och dom wagtailen är vuxna då. fast när jag köpte den fisken som är en hona var hanen en svärdbärare och nu vet jag inte nu är det en svärdbärare eller en wagtail platy. hon är röd över hela kroppen men är helt svart på fenorna och då menar jag exakt alla fenor. fast jag tror att hon är en svärdbärare.

[dynamitella]
3

Det vore enklare att läsa vad du skrev om du använde punkt, kommatecken och radbryte :)

Vi kan inte hjälpa dig utan en bild. Så när du får tillfälle kan du fotografera fisken, så är vi flera i forumet som med säkerhet kan berätta vilken art du har.

Krille12
0

Går inte att veta säkert utan bild.

Medarbetare på Vetenskap.

xanna
1

Svärdbärare och platys kan para sig och få ungar med varandra.

Så jag tror inte ens att en bild skulle kunna hjälpa till här. Även om det är trevligt med optimismen.

Det är möjligt att du har en platy. Det är möjligt att det är en svärdbärare. Det är ännu möjligare att det är en mix.

Till och med i naturen förökar sig svärdbärare och platys med varandra, så inte ens om det vore viltfångat med specifik infångsplats skulle man kunna säga med total säkerhet att det var en "renrasig" platy.