Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 4191 ggr
[Seaside]
0

Ancistrus - kille eller tjej?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om detta är en kille eller tjej. Har bara en liten skäggkrans längst ner på nosen. H*n är 6,5 cm lång nu.

CaptainBunchie
0

Tjej skulle jag säga.
Hanar får betydligt mer skägg än honor, men honorna kan få som detta. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

m4rkus93
0

grejjen är ju att killarna int har det som små och den är ju halv stor just nu… så det kan va en hane oxå… men jag vågar inte säga nått om det då jag inte ser den live…

-Cissi-
0

Jag skulle tippa på en flicka eftersom killar har ju skägg upp på nosen en bit oxå

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

CaptainBunchie
0

Det ska ju synas runt 6 cm, så jag tycker det borde vara en hona. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

m4rkus93
0

jag hade velat se den live för att bestämma det… ja hanarna har upp på nosen men det brukar börja på läppen… men jag säger inte att den ni säger är fel… men jag tycker det kan va båda just på denna bild…

Susanna_w
0

Mina hona 10 cm har absolut inget på läppen, hon är helt slät och min hane fick skägg över hela nosen ganska omgående när han var c:a 5 cm

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[dynamitella]
0

Jag har haft exakt såna här ancistrusar. I regel får de mer och mer skägg de närmaste 2 centimetrarna, och är då hanar. I ett av tio fall förblir de såhär och visar sig vara honor.

Så tyvärr kan man inte vara säker.

m4rkus93
0

okej ja jag har vart med om massa olika kan jag väl bara säga men dina e ju inte särskilt svåra att se skillnad på då :)

[Seaside]
0

Tack alla för era synpunkter!

#6 Låter ju galet. Min har ju varken fullskägg ELLER är helt slät…
Kanske är som nämns i #5 ; att det är en liten kille som håller på att utveckla skägg?

m4rkus93
0

#9 det är väldigt olika som nämns längre upp i tråden oxå… jag har samma som dig…

[Seaside]
0

#7 Ok, då får man vänta och se helt enkelt! Fortsättning följer…
#10 Är dina som ser ut så här killar?

m4rkus93
0

jag har en nu som ser ut så… börjar bli lite säkrare nu på att det är en hane… men det kan även va en hona med en liten musch :) svårt att säga om jag inte får se live… så det blir till att vänta och se ;)

[Seaside]
0

Ja, jag får hålla mig till tåls ett tag till 🙂

Draken
0

Om den är mer än 5-7cm, så är det troligast en hona. Vissa honor kan få en liten oansenlig "skäggrad" på överläppen

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Roxie
0

Jag har också två Ancistrus, troligtvis hona och hane då den ena är helt slät och den andra massor med skägg :) De är nog runt 7cm nu.

// Sofia