Akvariemässa
Hej jag undrar om det är nån som vet om det finns ett akvarie mässa som ska eller finns här i Stockholm. Om det finns vart finns den och när är den. Och jag vill också ha andressen där den är. För jag bor i Ekerö.
GOOGLA SJÄLV !
#1 varför så otrevlig?
#1 Allt finns inte på nätet! Det kan finnas föreningar som inte har någon hemsida som har en mässa/auktion. Han vill ju bara ha hjälp och vi är här för att hjälpa och inte vara otrevlig.
Inte alls otrevlig. Enkelt svar helt enkelt.
#4 Att skriva med stora bokstäver fetstilad text och ett utropstecken tolkar jag som otrevlig. Istället för att skriva som du gjorde så kunde du skrivit " sök på google"
jag menar, forum är ju till för att hjälpa varandra…
Årets ciklidstämma som hålls i stockholm har ju tyvärr redan ägt rum.
Lika så har Haninge Akvarieförenings "Vårloppis" också redan varit.
Du kanske ska kontakta dem och se vad de har på G under året?
http://www.haningeakvarieforening.se/
Hmm, Om _annaH tolkar det på det sättet så kan jag inte mer än att be om ursäkt till dig _annaH och förtydliga att så var inte fallet. Att skriva som jag skrev var endast ett enkelt förtydligande och lättaste sättet att ta reda på mässor i Sverige.
Det enklaste sättet oavsett fråga är väl alltid att googla själv, söka på forumet etc för det finns så mycket information, men vad är forum till för..? 🙂Visst kan det vara lite tröttsamt när en fråga för tusende gången dyker upp, när en sökning tar någon sekund, men så kommer det antagligen alltid att vara.
Om det är så, kan man väl snarare uppmuntra de som ställer en fråga som besvarats och diskuterats tidigare, att söka i forumet.
Det står ingenstans att TS inte försökt googla? För att vara rättvis googlade jag lite snabbt och försökte dessutom förfina sökningen, men jag hittar inget kalendarium eller liknande för när det är mässor. Självklart ska man inte tveka att fråga om man inte hittar, när det dessutom inte är det lättaste att hitta heller.
Fast är inte det mer artiklar/dokumentation av de mässor, resor etc som redan skett..? Inte en kalender.
Näe, det tror jag icke. Det läggs nu upp kommande mässor där också om medlemmar o sånt sköter det. :)
Akvariehelgen med ciklidstämma i Växjö 19-21/4, men mässor förekommer väl knappt överhuvudtaget.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#7 att skriva med stor bokstav tolkas som att du skriker
men hörni nu slutar vi att vara emot jenwib jag tar emot ursäkten och tack för alla svar men jag har försökt att googla men hittar bara vissa som är för långt och vissa har redan varit.
Örebro Ak auktion den 6/4
Info om Örebro storauktion
http://www.orebroak.se/
Infon om Örebroauktionen finns även här på forumet i en egen tråd.
//GuUuLd,
-IE Photography-
men örebro ligger för långt. Jag bor i ekerö i stockholm. mina föräldrar har ingen bil.
#18 Kan du inte ta bussen eller tåget till träffar utanför stockholm?
Några akvariemässor tycks inte finnas i Stockholm inom den närmsta tiden.
Ett tips bara: Kolla på tex. Sj's hemsida om du vill åka någon stans. Jag kollade Stockholm C till Örebro C, enkel resa. Det skulle kosta ungefär 100kr. Personligen tycker jag inte att det är så dyrt ;)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Fast han är ju 13 år så jag vet inte om han får åka själv. Det är ju dock på gränsen i den åldern men visst om föräldrarna följde med så hade det gått bra.
Ojdå, tänkte inte på det. Om jag tänker efter lite så skulle nog jag inte heller få det (jag är 14)…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
alltså det tar faktisk tid och mina föräldrar hinner inte åka så långt för min mamma studerar till att vara dagisfröken och pappa är chef till en resturang och han hinner verkligen att åka dit.
Otur farido13 men jag kan inte se nånstans att det är ngn akvariemässa i sthlm för tillfället.
Du har ju killi/poeciliautställning i Södermalmsakvarieaffär 16-17/3 dvs. Nästa helg.
//GuUuLd,
-IE Photography-
det kan jag kanske gå till. Tack🙂