Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 754 ggr
Emel
0

Många guppys i ett akvarium

Har en vän som har ett 65l akvarium som han har 25 st guppys i. Han tar väl hand om allt och fiskarna ser friska, glada och allmänt välmående ut. Samt finns lixom lite "komma undan" ställen. Men man brukar väl säga en fisk var5-10e litern (beroende på fisk)? Vad tycker ni om detta? Var går gränsen?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

-Cissi-
0

Jag har hört 1cm fisk/ 1l vatten

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Jens]
0

Precis som cornelipuss säger men man ska också räkna bort sten, sand, växter, bakgrund, pump, doppvärmare och allt sånt som finns i akvariet så exakt

65 liter vatten

är det ju inte i akvariet efter det. Sedan kanske denne person har fler fiskar utöver guppys? Då får man räkna med dem också men 25 st Guppy i en 65 liters akvarium låter inte alls så farligt.

Emel
0

Tycker som sagt inte heller det är så farligt, det ser lixom inte överbefolkat ut. Blev själv sugen på guppys, dock inte riktigt så många ;)

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram