Dålig guppy
I lördags så köpte jag lite guld tetror och en guppyhane, han som äger fiskbutiken tar inte kort så kunde köpa endast en guppyhane.
Sen han kom i akvariumet så har han betett sig konstigt, ligger vid botten o nu endast vid ytan. Han äter som han ska. Är han dålig eller saknar han sällskap?
Kan tillägga att butiken endast har öppet på lördagar nu..
Det är klart att en hane skulle trivas med flera honor omkring sig men efter att du har lagt i hanen i akvariet så borde han ha 'trivts ett tag' men sedan känna sig ensam. En ensam fisk mår sällan bra ensam men det finns undantag. Det kan vara andra orsaker som t ex dåligt vatten (ph, nitrit osv) eller sjukdomar. Kan vara även så att du har t ex fiskar som nafsar och biter på hans fenor som är praktfulla och lockande.
Det är vad jag kan tänka på nu utifrån det du har skrivit.
#1 tanken va att ha 2 honor till han men som sagt så hade jag inte tillräckligt lösa pengar :/..
Alla värden är bra men det är då om han e sjuk. På lördag ska vi iaf köpa 2 honor så hoppas han piggnar till då.
Han har inte magrat av o ingen fisk biter på fenorna, ett tag var han med tetrorna som han bodde med innan o då simma han bättre och såg piggare ett tag. Men nu gömmer han sig vid ytan bland vallinserian.
Någon som haft samma problem?
Det låter faktiskt som ensamheten har slagits till.