OT: Iriterad
Har varigt i kontakt med 3 personer genom blocket för att köpa akvarium, en av dom kom jag överens med att jag skulle köpa det och att jag skulle hämta akvariet på lördag fick sedan ett mejl dan efter att personen ifråga redan hade sålt akvariet, en annan sålde oxå sitt akvarium till nån annan även fast han hade sagt att jag fick köpa det, tredje personen sa oxå att jag fick köpa dennes akvarium men ångrade sej sedan och behöll det själv..
Vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta men blir så irriterad och behöver skriva av mej..
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Ja, knepigt folk stöter man på titt som tätt.
Hoppas du hittar en seriös säljare snart.
Ja lugnt sagt.. får väll fortsätta leta..
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Det jobbiga är att man är så ivrig att hitta något bra snabbt också. Det är så jobbigt att vänta att få börja med sitt projekt. Hoppas du lyckas hitta något snart!!
#3 Jo det är ju så, men det som är irriterande är ju att dom lovat mej deras kar men sedan sålt det vidare ändå.
Har mejlat hornbach och frågat ifall dom har några akvarium i den storleken jag vill ha, får hoppas dom svarar och har ett åt mej.
Ja, ibland är det skönt att bara gå och köpa helt nytt så man vet vad man får. Inga tider att boka och leta skavanker som säljaren inte informerat om tidigare. Pumpar, lysrör och värmare kan vara klipp slut så man ändå måste köpa nytt. Köpa många prylar löst vid sidan av kan bli dyrt. Det har jag känt av på mitt Juwel Lido 120-projekt då jag bara nöjer mig med värstingprylar.
Jag har faktiskt inte köpt ett begagnat kar tidigare, tycker det är bättre med nya för då är allt nytt och oanvänt och har oftast garanti på det nått år oxå. Men åt andra sidan är beg kar billigare iaf stora kar över 200l
Det kan naturligtvis variera från butik till butik men jag tror det är genomsnittpriset och de kan ju ha rea ibland. Ring och hör med dem.
#8 har mejlat dom ringer väl imorn om dom inte svarar innan dess