Backup på bilder
Ni lägger upp många fina bilder här på Akvariefisk iFokus. Men har ni backup på bilderna hemma så de inte försvinner om något skulle hända?
Se till att ni alltid sparar era bilder och annan viktig data på minst två ställen. Det kan till exempel vara på datorns ordinarie hårddisk samt på en extern hårddisk. Går datorn sönder finns bilderna kvar i externa hårddisken och tappar man externa hårddisken i golvet finns sakerna kvar i datorn.
Så fortsätt dokumentera era akvarium för de vill gärna se och läsa om.

Har du bytt bild MagArne? Du var ju en apa.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Att använda sig av en annans bild är ju 'olagligt' om man inte har lov att använda det. Finns många sajter där man kan hitta gratisbilder att använda sig av.
Jag har backup på mina bilder och sparar stort sett allt på en extern hdd. Finns en funktion som heter Time Machine på Apple datorer som gör fullständig backup på den ordinarie disken och sedan gör den backup vid alla förändringar som sker i datorn. Så fort du lägger till en bild på ordinarie disken så skapas en kopia till den externa. Bilderna har jag också även backup till ett 'moln' på nätet också.
Jag kör också Mac och Time Machine. Fungerar riktigt bra.