Mal
Hejsan, har nu tagit över en mal från en kompis.
Har försökt tittat runt lite vilket "sort" det är, den enda jag tyckte va lik är Glyptoperichthys gibbiceps? :)
Skulle gärna vilja veta om det nu är en gibbiceps och även om det är en hona eller hane om det nu syns på denna bild och sen även om det går bra att ha "fin sand" som det är på bilden? (har stenar och rötter)
Mvh Simon!
gibbiceps är detiaf så mycket kan jag säga :D sanden tycker jag oxå ska funka bra men kön vet jag ej
*putt* Är det möjligtvis någon som kan svaret på vilket kön det är?
eller fall den är för liten/fel vinkel för att kunna se?
#1 (y' =)
Den är alldeles för liten för att könsbestämma än..
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Har hört att det är svårt att få tag på honor och att de stora uppfödarna bara plockar ut hanarna och säljer 🙂 men om det är helt sant vet jag inte…
Gibbiceps är otroligt fina .. undrar bara om hur litet kar de kan vara i. De kanske inte går med ancistrusar?
vuxen storlek snackar vi nog runt 700-800 liter
Ingen fara cornelispuss med Ancistrus. Jag har tänkt att köpa större akvarium i framtiden så jag kommer klara mig med de som jag har köpt utav dig. Jag har tänkt på 720 Liters akvarium för jag tycker den som jag har är så liten ;) Bara 375 Liter men många av mina vänner tycker den är stor nog. Kanske ska jag ha två akvarium istället men det får jag tänka på.
#8 Kul med stora kar :) mitt största är bara 112l men när ekonomin är bättre blir det att byta upp det mot ett på 250l ^^
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#4 Ja det är oftast svårare att få tag på honor än hanar, men det där om att odlare plockar ut hanar och säljer är inte korrekt!
//GuUuLd,
-IE Photography-
#10 gäller det alla malar? :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#11 Skulle nog inte vilja påstå att det gäller t.ex ancistrusar och såna "enkla" arter nej. Det är mer andra L-malar som överhuvudtaget är svårare att få tag på. De fångas ju ofta (de som är VF) och säljs i mindre storlekar vilket gör att det är omöjligt för fångstmännen att könsbestämma.. Men köper man på sig en lite större grupp på minst 5 djur så är sannolikheten att man får minst en av varje kön ganska stor.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Tack :)