Hittade inte snäcktråden
Jag har letat efter snäcktråden men hittade inte. Sen la jag in ett inlägg på vad jag trodde kunde hjälpa mig men får starta ett eget tråd :P vet att det finns många trådsnäckor och vill inte starta en till. Känns bara onödigt men men… Vad är detta för snäcka? Har sett den ett tag. Den verkar inte vara en posthornssnäcka .
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3
Det är en skivsnäcka :) De kallas också "kanelbullesnäckor" eller generellt "skräpsnäckor".
Latinska namnet tror jag är Gyraulus sp.
#1 tack :) bra att ha i akvariet? Har läst om vissa snäckor är inte bra att ha i akvariet. Chansen att jag får såna dåliga snäckor är litet men vill vara säker :D
Inga snäckor gör direkt skada i akvariet om de inte är tusentals :) Men dessa skivsnäckor är för mig irriteranade och förökar sig värre än kaniner (hundra nya i månaden om man matar mycket).
Men så länge de är fåtal, och inte stör utsikten av akvariet, så låt du de vara :)
Ok :O jag får väl ta bort den :) vill bara ha ett sorts snäckor. Denna forum är väldig bra då jag är rätt mycket hemma ( studieuppehåll/ deprimerad ) och ofta ensam då sambon jobbar! Tack för att ta din tid att besvara frågerna även om dom finns i arkivet men orkar inte leta upp dom xD!