Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 871 ggr
Vanniz
0

vilka fiskar?

hej alla fiskmänniskor! det är så att jag vill skaffa fiskar någondag i framtiden och skulle vilja ha tips på vad jag kan ha för fiskar :) vilka som går ihop osv :)

Druiden
0

Det beror väl på hur stort akvarium du tänkte skaffa dig? :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

MagArne
2

Det finns så många olika arter och kombinationer av passande fiskar så jag vill rekommendera dig att besöka en akvariebutik och se om du hittar några intressanta fiskar där.

Skriv ner vad fiskarna heter som du skulle vilja ha och läs på om dem. Fråga sedan här om dessa fiskar kan tänkas passa tillsammans.
Samtidigt när du läser på om fiskarna får du även information om hur stort akvarium de behöver ha samt hur det bör inredas.

Spring inte och köp första bästa akvarium innan du har läst på lite innan. Det blir så tråkigt om du köper fel saker så fiskarna du vill ha inte kan hållas i akvariet. Vi hjälper dig gärna om du undrar något.

Vanniz
0

#2 vad tacksam jag blir av att det finns folk som är villiga att hjälpa till, nej jag ska inte springa iväg och köpa något förhastat. Jag håller på att kika runt lite nu bara :)

Hur är det med 20 liters akvarium? jag har ett står i förrådet som min bror har haft förr, det är väl alldeles för litet att använda?

MagArne
0

Ja, det är för litet för fiskar men du kan ha räkor där i 🙂
Försök att få tag i något på över 100 liter annars blir utbudet av lämplig fisk väldigt begränsat.

[tlundegard]
0

20 liter kan nog vara svårt som första akvarium. Det kräver mycket mer koll på vattenvärdena och man kan inte ha speciellt många fiskarter däri. Ju större akvarium du har, desto lättare är det att ta hand om :) Vet du någon fisk som du tycker om? Det kan vara smart att utgå från en sort och titta vilka som passar ihop med den :)

[tlundegard]
0

#4 du hann före ;)

Vanniz
0

#5 hmm nu ska vi se här, dvärgciklider,guppy,kuhliål,moskitorasbora,molly :)

Jag ska kolla runt på lite olika akvarium 🙂

Vanniz
0

hur många räkor skulle kunna få plats i ett 20 liters? 🙂

-Cissi-
0

Guppy och kuhliålar borde funka fint tillsammans mollys vill gärna ha salt i karet

Så många som det ser ut att passa, det beror oxå på vilken räksort du skulle vilja ha :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .