Posthornssnäckor?
Tänkte fråga bara om hur stort är efter frågan för dessa snäckor? Eftertraktade?
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3
Det beror färg och pris :)
Bruna och fläckiga är praktiskt taget värdelösa. De kan man kanske få en krona för. Eller byta mot någon växt som foder till någons fisk.
Röda är relativt eftertraktade. Sen kommer rosa, blå och aprikos. De kan man få 7-10 kronor för.
#1 Ok :) jag har bara tyvärr bruna och fläckliga xD och dom förökar sig som fan :P
#2 hahaha!
Själv har jag inte haft någon förökning alls på mina 'bruna' posthornssnäckor ännu men kanske de inte är könsmogna ännu.
2#vårda språket tack :)
eh? Det är inget fel i ordet 'fan' i det sammanhanget eftersom han använder det som humor i den meningen. 😃En avsevärd stor skillnad är att använda ordet som skällsord gentemot en person.
#5 tack , kunde inte sagt det bättre :) jag har hitttat verkligen pyttesmå minisniglar som vandrar omkring xD frågade i ett zooaffär i närheten men dom ville inte ha dom :P :D så om det finns någon därute , lite längre fram som vill ha några för gärna inboxa. Jag kan inte döda djur som inte är ute efter att skada mig xD ( förutom getingar o liknade djur , dom sticks !! ). Kan ta emot en symboliska men det är upp till personen :P. Vill bara inte döda dom :)
#6 det är bara att slänga ut en skänkes "mot porto?" annons här senare, om du inte har nått emot att dom blir mat brukar det inte vara allt för svårt att bli av med dom :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

jag är ute efter posthorn som mat till kulfisk. om det känns ok så klart :)
#7 japp det får jag göra :)! #8 lägger till dig som vän så kan vi hålla kontakt :)! Mina snäckor har varit duktiga med att sprida vidare sina gener xD

#8 haha, ja dom brukar ju vara det ;) hade tankar på att odla själv, men får inte ta in fler akvarier i lägenheten för mannen, och då får man köpa där man kan, och av folk som tycker det är OK att låta några gå till mat. om du då och då kan avvara lite snäckor som krubb till min Glenn skulle det vara super :)
#10 min mor har oxå lite posthorn som behöver flytta ibland om du skulle vara intresserad? vet dock inte om jag vågar skicka när det är minusgrader
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

#11 Absolut! Glenn är glupsk, och snäckor behöver han så jag köper gärna på mig posthorn. :) men som sagt, då blir dom mat.
Det har jag inget problem med :P

bra :) vill ändå vara tydlig med det så det inte blir något liv :) fiskfolk brukar ju generellt vara mer öppna för yngel och liknande till foder, men det finns alltid dom som tycker att det är hemskt.
Jo det är sant lika bra att vara tydlig :)