Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1354 ggr
[Gudrun-Berit]
0

Hur länge?

Hur länge är platys dräktiga?

[Gudrun-Berit]
1

Tack!!

xanna
1

Jag har räknat lite på det och kommit fram till att platyhonor Alltid är dräktiga.

-Cissi-
2

#3 Precis som med Guppy, molly och svärdbärare 😛

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Jessicahagstrom94
0

Om platys alltid är dräktig, varför är inte mina det? x) har alltid varit lika tjocka och blir inge fetare :) *längtar efter bebisar*

[dynamitella]
0

Det kan vara kassa gener (antingen hos honorna eller hanarna), att deras fertilitet är lite lägre än normalt. Eller parasiter/sjukdomar, undernäring, stress eller liknande :)

Men oftast så blir det väl så att de blir dräktiga när de mår som bäst, helt enkelt. Att minska på fiskarna i akvariet och öka proteinrik mat och gömställen i form av växter brukar boosta det lite. Och att hålla sina vattenbyten.

Hoppas du får bebisar snart :) Det är så roligt.

Jessicahagstrom94
1

#6 Åh, okej. Undernärd är ingen av dom, mina små tjockisar :) Jag har mycket växter, både flyt och vanliga, plus gömställen, vattenbyte varje vecka :) Ska bli ett platy-kar hade jag tänkt när de andra arterna dör, har gått och blivit förälskad i varenda färg platys finns i, haha!

absolut jätteroligt med småttingar😍