Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1999 ggr
[ErikP]1
0

Clownpleco

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag tänkte köpa en clownpleco och hittar inte så mycket information. Det ända jag har fått fram att dom blir 8cm och är aggressiva. Vet ni hur mycket en skulle kosta? Vet ni några bra hemsidor eller vet du hur dom vill bo? Med vänlig hälsning, En liten bild på en clownpleco

GuUuLd
0

De är inte direkt aggressiva alls faktiskt.. Dessutom så finns det mer än en art som kallas för clownpleco, de där handelsnamnen är inget man bör använda sig av faktiskt när de ändå har L-nummer och den på bilden även ett latinskt namn. Panaqolus Maccus men en del skriver panaque maccus L-nummer L104 & L162. Träätare som måste ha rötter i akvariet! Men dunkan ju testa att googla de korrekta namnen och L-numren så hittar du garanterat mer info.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[ErikP]1
0

Tack! Hur mycket skulle du köpa en för?

GuUuLd
0

Max 100kr skulle jag säga.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Gurky
0

Jag hade en sån förut, min blev nog runt 10-15 cm och det var en L104. Inte det minsta aggressiv. Har för mig att jag betalade runt 100-140kr.

godisgrisen
0

Jag har en. Inte aggressiv alls men ganska skygg den syns sällan men är fin när den syns. Haft den i fyra år då jag tog över den som vuxen ca. 10 cm lång. Den måste vara minst sju år gammal.

GuUuLd
0

#4 Om din var 10-15cm stor så var det med största säkerhet ingen L104/L162 för så stora blir de inte. Max 10cm.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Jens]
0

Sökte på L-malar! Jösses vad många träffar jag fick på Zoopet. Själv vet jag inte vad jag ska välja men ngn kommer det bli framöver men vill läsa på lite först.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_grupp_resultat.php?GRUPP=Malar%20-%20L-malar%20(harneskmalar,%20sugmalar)

GuUuLd
0

#7 Kolla in på www.planetcatfish.com istället för zoopet, där finns nästintill alla med tillskillnad mot zoopet.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Gurky
0

#6 Känner du till någon annan l-mal som ser exakt identisk ut som l104? Ska se om jag hittar en bild på den…

Gurky
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilden.

GuUuLd
0

Det där är en L204 Panaqulos sp. en helt annan art som blir större än en L104 ja :) En hane deeeutom. Har ett gäng såna själv.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Gurky
0

Ah juste, så var det :P

GuUuLd
0

De två arterna är väldigt olika :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Gurky
0

Antar att det bara var en dålig bild i första posten isf.

GuUuLd
0

Det är ett ungdjur på den bilden..

//GuUuLd, 

-IE Photography-